Turóczi Ákos
Turóczi Ákos

Olcsó rozsdamentes acél korlátBlog, Korlát, Tudásbázis

Az irodámban beszélgetek az egyik ügyfelünkkel, aki szintúgy, mint mi, rozsdamentes acélkorlátok beépítésével foglalkozik. Beszélgetünk egy csésze kávé mellett, miközben panaszkodik nekem, hogy folyton problémás ügyfelekbe botlik. Én szerencsére nem mondhatom el ugyanezt, éves szinten 2-3 olyan ügyfelem van, akivel nehezebb dolgom van az átlagosnál. Miközben beszélgetünk, azon kezdek el gondolkodni, hogy mi okozhatja azt, hogy neki problémás ügyfelei vannak többségben, nekem pedig nem.

Mivel régen ismerjük már egymást, ezért nem csinálunk titkot abból, ki mennyiért vállal rozsdamentes korlát kivitelezést. Kiderül, hogy ő nagyjából 20%-kal alattunk van árban, de a saját bevallása szerint közel sem tud olyan minőséget gyártani, mint mi. Egyszerűen az eszközparkja és az emberei nem képesek arra a minőségre, amire mi. A gyengébb minőséggel a kevésbé fizetőképes réteget célozza, de azzal szerintem nem számol, hogy a kevésbé fizetőképes rétegnek ugyanolyan elvárásai vannak, mint annak, aki lényegesen tehetősebb.

Biztos szoktál cipőt venni! Cipőből is többféle árkategória és minőség van, korlátból is ugyanez a helyzet. Azt tanácsoltam neki, hogy kommunikálja ki valahogy, hogy nem márkás „cipőt” árul, hanem olcsó cipőt, elfogadható minőségben. Gondolom érzed, hogy bűzlik. Ki vesz meg olyan terméket, amit gyenge minőségűnek hirdetnek. Senki! A 6.000 Ft-os cipőtől pont olyan elvárásaid vannak, lássuk be, mint egy 16.000 Ft-os cipőtől. A dobozos ananásznak soha nem lesz olyan jó íze, mint a repülős szüretelt ananásznak. Nyilván az ára sem azonos! Pedig mind a kettő ugyanaz a termék. Mindkettő ananászból van, csak mire eléd kerül, más dolgok történnek vele.

A napokban hallottam a hírekben, hogy a magyar emberek 60%-a gondolja magát tudatos vásárlónak, de csak 35%-uk vizsgálja meg valójában a terméket vásárlás előtt, a maradék 65% az ár alapján dönt. Két azonosnak vélt termék közül az olcsóbbat választja! Semmilyen energiát nem fektet abba, hogy kiderítse, mitől drágább a drágább. Valószínű, gyorsan azzal magyarázza, hogy az eladó nagyobb árréssel dolgozik. Pedig közel sem biztos. Ha van egy kis időd, nézd meg a LEGO kisfilmet, ami az eredeti LEGO gyártási folyamatát mutatja be. Dióhéjban csak annyit róla, hogy nagyjából olyan körülmények vannak a gyárban, mintha gyógyszert gyártanának. Nem fogsz találni, de érdekes lenne egy LEGO utánzat gyártási folyamatot is megnézni. Tény, hogy az eredeti LEGO 5x annyiba kerül, mint egy utánzat, de teljesen más minőséget is képvisel.

Visszatérve… valószínű, hogy a 65%-ból reklamálnak az ügyfelek a termékével kapcsolatban, mivel nem néztek utána annak, hogy az milyen minőséget képvisel. Ők a kedvezőbb árat választották, anélkül, hogy meggyőződtek volna arról, hogy a magasabb ár miben különbözik az alacsonyabbtól. Azt várják el, hogy ugyanazt kapják, mint amit a drágább cég nyújtott volna.

Úgy gondolom, ha a megrendelő (te) nem győződik meg arról, hogy milyen minőségű terméket fog kapni, akkor semmilyen jogalapja nincs a reklamációjának. Ezért azt tanácsolom neked, mindig győződj meg arról, hogy egy adott cég milyen minőségű terméket ad ki a kezei közül a kiajánlott áron. Korlátból is van silány és prémium minőségű termék. Soha ne feltételezd, hogy kevesebbért ugyanazt a minőséget fogod kapni, mint a többért. Azt kell mérlegelni, hogy az igényeidnek megfelel-e a gyengébb minőség, vagy sem. 20%-kal kevesebbért ne várd ugyanazt a minőséget, mint ami mondjuk mi tudunk garantálni. Ha az olcsóbb árat vadászod, tudatosítsd magadban, hogy a minőségi elvárásaidnak is az árat követve csökkennie kell!

BLOG KATEGÓRIÁK

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

elkészült munkáink