Kik vagyunk és miért mi?

Miért minket válassz?

Úgy gondolom, hogy akkor vagyunk optimális döntés számodra, ha olyan céggel akarsz együtt dolgozni, aki magas színvonalon végzi el a rábízott munkát.

Olyan emberekkel dolgozom, akiknek bátran odaadnám a saját lakáskulcsomat is. A környezetünkre rendkívüli figyelmet szentelünk, nem törünk-zúzunk. Garanciális igény esetén elérhetőek vagyunk, és a szükséges protokollt betartva elhárítjuk a problémát. Mivel nekünk is alkalmazkodni kell másokhoz, és pontosan tudjuk, milyen problémát szül egy be nem tartott határidő, ezért azon vagyunk, hogy amit vállalunk az határidőre el is készüljön. Eddigi ügyfeleink túlnyomó többsége (99,7%-a) maximálisan elégedett volt a munkánkkal és ez, úgy gondolom, nem a szerencsének köszönhető.

Honnan indultunk és hová tartunk?

A következő bemutatkozás talán egy blogba, önéletrajzba jobban beleillene, ennek ellenére szeretném itt megosztani a tapasztalataimat veled, hogy jobban beleláss abba, kik vagyunk, honnan indultunk és milyen irányba tartunk. Ígérem őszinte és igaz mondatokat fogsz olvasni, ha velem tartasz a következő néhány percben.

Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. Turóczi Ákos vagyok, a FémDekor Kft. ügyvezető igazgatója. A FémDekor Kft. 100%-ban az én tulajdonom.

Lakatos pályafutásom kezdetét 2007-re datálom, amikor édesapám, Turóczi Ferenc és társa megalapította lakatos vállalkozását. Ennél a cégnél dolgoztam egészen 2010-ig. A céget azért hagytam ott, mert azt éreztem, hogy a cég által képviselt ügyfélszemléletet nem tudom tovább őszintén képviselni. Úgy döntöttem, hogy megalapítom saját vállalkozásomat és megmutatom, hogy a válság ellenére is lehet pozitív mérleget felmutatni.

A startvonalon állva még nem látni a verseny végét

2010 márciusában megalakult a FémDekor Kft. Nagy lendülettel és üres zsebbel úgy gondoltam, megváltom a világot. Elhatároztam, hogy megmutatom, lehet olyan lakatos cég Magyarországon, aki elfogadható áron minőségi munkát tud kínálni!

2010 márciusában 2 majd 3 fővel elindítottuk a termelést. A kezdeti hasznot a cégbe visszaforgatva folyamatosan bővítettem gépparkunkat, hogy egyre jobb minőséget, egyre kevesebb idő alatt tudjak előállítani. A minőség számomra a legfontosabb! Ha valami nem úgy áll, ahogy kell, mint „Szálka a szememben.", zavar.

Tudnom kellett dönteni! Választanom kellett a minőség és az ár között, ugyanis olcsó anyagokkal nem lehet szépen dolgozni, vacak szerszámokkal nem tudnánk minőségi munkát átadni, valamint a jó szakember is pénzbe kerül. Én a minőség mellett tettem le a voksomat, mivel úgy gondolom, hogy szemetet már éppen elég cég gyárt, itt az ideje, hogy a minőség legyen előtérbe helyezve! Azon cégeknek, akik a piaci ár alatt dolgoznak, nem telik minőségi kéziszerszámokra és gépekre. Egyszerűen nem tudják megfizetni a jó szakembereket, ezért munkájuk a legtöbb esetben minősíthetetlen. Én kizárólag magyar szakemberekkel vagyok hajlandó együtt dolgozni, mivel tudom, hogy te is azt szeretnéd, ha jólszituált magyar emberek dolgoznának az otthonodban, és az átvett munka olyan legyen, hogy örömet és ne bosszúságot okozzon.

Abban bízom, hogy jó utat választottam, és a minőség győzni fog az ár felett. Mi olyan termékeket gyártunk, ami egy egész életre szól, nem pár évre, hónapra. Én nem szeretnék egy (bocsánat) ocsmány terméket bámulni életem végéig és azzal vigasztalni magam, hogy spóroltam pár tízezer forintot, ugyanis sok esetben ennyin múlik. Hozd meg a jó döntést és bízd a munkát szakemberekre!
2010

Mindent vissza a cégbe!

2011-ben már 5 fővel dolgoztam és megnyitottam online kovácsoltvas áruházamat, a kovacsoltvasinfo.hu-t, ahol ügyfeleim szélesebb körben tájékozódhattak termékeimről. A vas- és a rozsdamentes acél- részleg is kettéoszlott, azért, hogy az adott szakágba a lehető leghozzáértőbb szakemberek kerüljenek. 2011 is gyakorlatilag arról szólt, hogy minden hasznot visszaforgattam a cégbe, és a fellelhető legjobb szerszámokat szereztem be, hisz jó szerszámmal lehet csak jól dolgozni!
2011

Piacnyitás, terjeszkedés és beruházások

Elkezdtünk rozsdamentes termékeket gyártani, és értékesíteni online. Elkészült az ezzel a témával foglalkozó honlapunk is, a rmaruhaz.hu. Az ügyfeleink elégedettségének, és ajánlásainak köszönhetően 2-3 hónapra előre folyamatosan voltak megrendeléseink, ezért a céget tovább bővítettem. Immár 5 kolléga segít a kovácsoltvas- és vasszerkezetek összeállításában, 3 kolléga foglalkozik kizárólag rozsdamentes korlátokkal, üvegkorlátokkal és rozsdamentes szerkezetekkel, valamint 1 kolléga az értékesítéssel és anyagbeszerzéssel.

Az elmúlt közel 3 évben több millió forintért vásároltam kézi szerszámokat, a legkülönfélébb hegesztőgépeket, fúróállványokat és csiszológépeket, hogy a munka minősége tovább javulhasson, és az adott munkafázisra fordított idő csökkenhessen. Most jutottunk el oda, hogy gyakorlatilag bármit (rozsdamentes anyagot, vasat) meg tudunk munkálni és minőségileg tényleg tökéletes termékeket tudunk átadni.
2012

A munka felgyorsítása, költségcsökkentés

Újabb beruházásba kezdtem, megvásároltam egy újabb állványos csiszológépet, így már laposacélok és zártszelvények szálcsiszolását is el tudjuk végezni rendkívül rövid idő alatt és gazdaságosan. Kéziszerszám készletünk is jelentősen bővült, több speciális darabot is beszereztünk, mint például: csempemarókat, kézi szálcsiszoló gépeket, turbómarókat, speciális kézi fúrókat, szúró -vágó gépet és sarokcsiszoló gépeket. A járműparkunk is bővült egy újabb haszongépjárművel, így az anyagok beszállítása is meggyorsult, valamint a fuvarozási költségeket is lényegesen csökkenteni tudtuk. Minden beruházás a költségek csökkentése, és a minőség javítása érdekében történik.

Ha eddig velem tartottál, akkor úgy gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy célunk a fejlesztés, a bővülés, és a minőség javítása. Ebben a évben vásároltam egy ipari területet közel a telephelyünkhöz, amire egy rendkívül modern lakatos műhely, egy raktár és egy irodaépület építése volt tervezve.
2013

Nagyobb célok, nagyobb tőke

2014 a spórolás éve volt, ugyanis, mint említettem, új műhely építését terveztük. Első ütemben egy kétszintes 2x100nm-es lakatosműhely, illetve irodaépület megépítését terveztük, majd második ütemben egy egyszintes 200nm-es, szintén lakatos műhely megépítését szerettük volna megvalósítani, de ez végül nem valósult meg.

A szerkezetlakatos szakma kihalófélben van Magyarországon, ezért elhatároztam, hogy ha módomban áll, oktatási célzattal is fogjuk használni az új műhelyegyüttest, hogy azon embereknek, akik fogékonyak a szakmára, legyen lehetőségük jobban megismerni, megtanulni azt.

Erre az évre nagyon pozitívan tekintek vissza, mivel a vártnál jobban alakult, nem csak anyagi tekintetben. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam a munkánkkal kapcsolatban, aminek nagyon örülök. Kiváló szakemberekkel találkoztam, akikkel jó kapcsolatot alakítottam ki (hasonlóan látjuk a világot). Végre eljutottunk oda, hogy annyi ember ismert már minket, hogy új ügyfeleink közel fele már ajánlás útján jutott el hozzánk, ami úgy gondolom, nagy szó. Ilyen visszajelzések kellenek ahhoz, hogy bátran mondhassam – “Jók vagyunk! Jó irányba haladunk!”. Ezúton is köszönjük a bizalmat!
2014

Technológiai fejlődés és kiváló üzletpolitika

A Január minden cégnek fájdalmas! Rengeteg a kiadás, sok alkalmazottat most küldenek el. Sok cégnek még munkája sincs, és az árakat ez is szorítja lefelé. Mindent elvállalnak, még azt is, amihez nem értenek.

A jó üzletpolitikának köszönhetően ez az év remekül indult. Már januárban március végére vállaltunk, ami szenzációs! A srácoknak is biztos helyük volt, mivel munkahiányra hivatkozva senkitől nem kellett megválni. Ha hiszed, ha nem, ez nekem nagy öröm! Erre az évre visszatekintve azt kell, hogy mondjam, egész termékeny esztendőt tudhattunk magunk mögött.

Ami nagy változásnak mondható a munkánkban, hogy immár a hagyományos mérőszalagos mérést felváltottuk egy sokkal modernebb, 3D-s méréstechnológiára, így térben tudtunk mérni, szinte milliméter pontossággal, és a felmért pontokat egy CAD programmal fel tudtuk dolgozni. Gyakorlatilag a felmért teret le tudtuk modellezni, ami hatalmas segítség volt a tervezés során. Ebben az évben is elköltöttünk néhány milliót szerszámokra és gépekre, hogy még gyorsabban és precízebben tudjuk dolgozni. Leelőlegeztünk egy 1.600 m2-es ipari területet, ami a már saját, 1.000 m2-es területünkkel szomszédos. Egyelőre nem volt vele különösebb célunk, a jövőre gondolva tettük meg ezt a lépést.

Egy csalódás volt ebben az évben, mégpedig az új műhely építésének folyamatos problémái. Az a cég, akivel már gyakorlatilag megegyeztünk, teljesen elérhetetlenné vált. 1.3M Ft-ot költöttünk a tervekre, de árajánlatot közel fél év alatt sem sikerül adniuk, pedig a pénz a zsebünkben volt. Ettől a malőrtől eltekintve, a 2015-ös évet sikeresnek fogom fel.
2015

Nem kell a pénzem? Csalódás, átszervezés és győzelem

Ezt az évet nagyon szívesen kitöröltem volna a naptáramból! Ami rossz bekövetkezhetett, az meg is történt. Kezdjük azzal, hogy az imént már említett építőipari cég végképp eltűnt. Dolgoznak, elérhetők, de bármit is beszélünk meg velük, nem történik semmi. Fel is adtam a küzdelmet! Ha nem kell 50M, akkor nem kell. Odaadom másnak! Nekem azért fura ez, mert mi egy fali kapaszkodót is felszerelünk, ami éppen csak gazdaságos, holott hidd el, nem vagyunk rászorulva. Van cég, akinek nem kell 50M? Nem vagyok nehéz ügyfél, mert én tényleg percre pontosan fizetek mindent, sőt, még előbb is. A 1,3M Ft-os tervezési díjat előre elutaltam a cégnek úgy, hogy egy kapavágás nem történt előtte. Gondoltam, ez jelent valamit. De nem. Nekik nem kellett a pénzem.

A másik nagy csalódás az év második felében történt. Fel kellett vennem még év elején néhány embert, mert rengeteg munkánk volt. Azt gondoltam, így több lesz a bevétel. Így utólag azt kell, hogy mondjam, nagy butaság volt a részemről. A két srác, akikben megbíztam, visszaélt ezzel, és a munka nagy részét ellötyögték. A minőséggel nem volt baj, mert a csoportvezetőm kézben tartotta a dolgokat, de a tempóval komoly gondok voltak. Sajnos ez az információ nagyon lassan ért el hozzám (bajtársiasság), ezért közel fél évig negyed gázzal haladtunk. Tudtam, hogy baj van, de fél év kellett ahhoz, hogy rájöjjek, mi okozza a problémát. A két sráctól megváltam, és a cégben is átszervezés történt, de így vissza tudtam állítani a rendet.

Az év második felében több beruházás is történt. Ismét vásároltunk újabb lézeres szintező eszközöket, megvettünk egy vadonatúj ívelő gépet, így többféle profilú anyagot meg tudunk ívelni, valamint törlesztettük az új telek ez évre eső részletét.
2016

Ákos! Tartsd nyitva a szemed, mert az szúr hátba, akire a legkevésbé számítasz!

Amilyen rossz volt az elmúlt év, annyira jól indult a 2017-es. Természetesen nincs olyan év, ami ne okozna csalódást, ez sem volt másképp. A legbizalmasabb kollégám (gyerekkori barátom) sajnos nagy csalódást okozott már az év második napján. Összeférhetetlenség miatt sajnos el kellett válni útjainknak, azonnali hatállyal. Nekem ez főként azért fájt, mert reméltem, egyszer ráhagyhatom a cég irányításának nagy részét, és kicsit kijjebbről szemlélhetem a cég működését. Nem így lett. Békében váltunk el, ami nekem nagy megnyugvás. Ezúton is sok sikert kívánok neki, őszintén!

Nem sokkal később rá kellett jönnöm, hogy több sebből vérzik a cégem, mint először gondoltam, ezért újabb lépéseket kellett tennem. Két másik kollégával kellett megszakítanom a munkakapcsolatunkat, szintén összeférhetetlenség miatt. Ők ketten maguktól távoztak, egy szerencsésnek mondható helyzet következtében. Odafentről az égiek segítettek nekem.

Szerencsére tudtam úgy alakítani a cégműködést, hogy lényegesen nem befolyásolta a munkák átadásának menetét. Két hetes csúszás keletkezett a munkáinkban emiatt, de ezt két hónapon belül helyreállítottuk. Az éppen aktuális ügyfelek 99%-a megértette a kialakult helyzetet, és rugalmasan kezelte. Ezúton is köszönet minden időbeni segítségért! A helyreállításban nagyon nagy szerepe volt az egyik lakatos kollégának, aki önzetlenül, szabadidejében is azon igyekezett, hogy segítsen nekem, illetve visszacsábítottam egy régi kiváló kollégát, aki beállva a sorba, maximális odaadással szintén tolta a szekeret. Hatalmas segítségem volt ebben a kritikus időszakban.

Nehéz pillanat volt ez a cégem életében, nem tagadom, de így utólag visszatekintve jó tanulópénz is. Sajnos tényleg senkiben az égadta egy világon nem szabad megbízni és csak rá hagyatkozni. Az a baj, mindig magamból indulok ki, úgy gondolom mindenki olyan becsületes, mint amilyen én vagyok. Sajnos ez nem így van.

Ebben az évben az informatikai rendszerünket fejlesztettük főként és sok apró új szerszám került be a cégbe, de mivel már nagyrészt mindenünk megvan, így nagyobb beruházások nem történtek.

Minden nehézség ellenére extra profittal zártuk a 2017-es évet, ami szintén erősen elgondolkodtatott. Azok az emberek már nincsenek a cégben, akiket kulcsfontosságúnak gondoltam, és ennek ellenére a profitom nőtt. Elgondolkodtató, de ennél tovább nem mennék.
2017

A fogvédő kiesett, de már a helyére raktam.

Most érzem igazán úgy, hogy olyan emberek dolgoznak a cégemben, akikkel tényleg közösek a céljaink. Az elmúlt évhez képest 50%-kal emelkedtek a bérek. Iszonyatos a szakképzett munkavállalókért folytatott verseny ebben az iparágban. Szerencsére a termelés is felfelé ívelőben van, főleg az elmúlt évekhez képest, így a kollégáknak is folyamatosan több jut ezáltal.

Már az év elején kicseréltük hegesztő gépeink 50%-át a legmodernebb kivitelre, hogy még szebben tudjanak a kollégák hegeszteni, illetve még egy munkaállomást felszerszámoztam, hogy a rozsdamentes részleg is gyorsuljon. Az év közepén pedig kicseréltük a többi hegesztőgépet is, így mondhatom, hogy teljesen megújult az eszközparkunk.

Júniusban teljesen átszervezésre került a rozsdamentes anyagok értékesítése, komoly tárgyalásokba kezdtem a beszállító partnerekkel, így az árainkat nagyon kedvezővé tudtuk varázsolni a vásárlóink számára. A weboldalunk (rmaruhaz.hu) is teljesen megújult, mind külsőre, mind jogi szempontból. A termékek értékesítéséhez egy jól képzett kollégát is alkalmaztam, aki maximálisan megállja a helyét a pozíciójában.

Közeledve az év végéhez vásároltam egy szinte új tehergépkocsit a szerelős kollégáknak, mivel a régi már nagyon kiszolgálta az idejét.
2018

Sok-sok kiváló döntés és rengeteg beruházás.

Januárban nagy változással kezdtem az évet, ugyanis alkalmaztam egy mérnök kollégát, akinek a feladata lett a teljes szénacél oldal irányítása, felmérése, és a hozzá tartozó tervek elkészítése. Az új kolléga gyakorlatilag a munkám 50%-át levette a vállamról. Természetesen a kontroll részemről ezután se marad el, de egy kicsit “hátrébb tudtam lépni” és a fontosabb feladatok felé fordítottam a fejem. (A rozsdamentes és az üveg “oldal” továbbra is az én kompetenciámba tartozott, illetve a nagyobb projektek.)

Az év elején vásároltam egy szinte vadonatúj platós tehergépkocsit. Kicseréltük a másik régi vasat is. Kiszolgálta már az is az idejét. (Ezúton is köszönöm neki, hogy eddig velünk volt 🙂 )

A webáruházunkat is (rmaruhaz.hu) tovább finomítottuk, lényegesen bővült a kínálatunk. A kiemelkedően jó minőségnek köszönhetően a partneri hálózatunk is nagymértékben bővült. Szinte bármilyen kérésnek eleget tudunk tenni! Egyedi termék gyártással is foglalkozunk, akár tervezéssel, műszaki szaktanácsadással egybekötve.

Minden évben szoktunk valamilyen alapítványt támogatni, főleg egészségügyi vonalon mozgókat. A bevételünk egy részét ebben az évben is adományokra fordítottuk, mert hiszem, hogy ezzel valóban segíteni tudunk másoknak.

A már megvásárolt új telken megkezdtük az új műhelyünk megépítését. A felhalmozott tőkénk egy igen nagy részét erre a célra fordítottuk. Nagyon lassan tudtuk "összeszedni" azokat a szakembereket, akikre rá mertem bízni az építkezést, ezért lassan haaldtunk a kivitelezéssel. Az építést egy tőlünk független cégre bíztam, mivel nekünk más jellegű megbízásaink voltak.

Az év második felében vásároltam egy szinte új, full extrás “szaladgálós” Ford Custom-ot, mivel lényegesen megnövekedett a szállítási igény a cégen belül. Ezzel a lépéssel minden idősebb gépkocsi lecserélésre került, így a cégben ekkor már 3db 4 évnél fiatalabb Ford gépkocsival fuvaroztunk.

A rozsdamentes gyártó szegmenst ebben az évben +1 fővel bővítettük, illetve teljesen felszerszámoztuk. Nekifogtunk az ekkor még bérelt műhelyünk felújításának is. Új munkaállomások épültek és új eszközöket szereztünk be.

Megvásárlásra került egy komoly fúró maró berendezés is, amivel speciális marási és fúrási munkákat is eltudunk végezni.
2019

A COVID-19 helyzetet kiválóan kezeltük. Megtartottuk a létszámot és a profitunk is nőtt.

2020 az építkezés és a COVID elleni harc éve volt! Nagyon kemény év volt ez, minden szempontból!

Márciusban, amikor már mindenki komolyan vette a COVID-19 helyzetet, akkor a kollégáim is aggódni kezdtek. Mi lesz akkor, ha be kell zárnunk? Mivel sokakat váratlanul ért ez a helyzet és nem volt kellő mértékű megtakarításuk, így a munkahelyek megtartásának érdekében 10.000.000 Ft-ot különítettem el arra az esetre, ha be kell zárnunk. A jogi részt félretéve feltett szándékom volt, hogy ezt az összeget a munkahelyek megtartására fordítom, még akkor is, ha nekem ez komoly veszteséget jelent. Biztos voltam benne, ha ezt teszem, akkor amikor elindul az élet, nem kell a nulláról kezdeni mindent és ezzel előnyhöz jutok. Szerencsére nem volt szükség a félretett összegre, ugyanis az építőipart nem érintette olyan súlyosan a járvány, mint más szolgáltató cégeket. (A feleségem vállalkozását be kellett zárni ideiglenesen.)

Amikor láttam, hogy ha nem is teljes gőzzel, de tudunk haladni tovább, vettem egy nagy levegőt és az elmúlt évben megkezdett építkezést nem állítottam meg, mondván, ha most megállítom, akkor megint 1-2 évet csúszhatunk az átvétellel, illetve az építési engedélyem is lejár, ami újabb problémákat vet fel. Az építkezés folytatódott és év végére meg is épült az új műhely.

A műhelyünk megépítésével egyidőben teljesen felújítottunk egy kisebb irodaépületet. Az alapon és a négy falon kívül semmi nem maradt a régi. Ebbe az épületbe is a legkorszerűbb eszközök lettek beépítve, egyedi bútorok, okos fűtésrendszer, légkondicionálás. Itt jegyezném meg, hogy a lakatos műhely is légkondicionált lesz, ami nem egy hétköznapi dolog!

Az iroda körül elkezdtük megépíteni a megálmodott sütőhelyet. Itt az új helyen teljesen más alapokra akarom helyezni a munkát! Új, modern munkaállomások, újabb gépek, szebb környezet, jobb életkörülmények és nem utolsó sorban egy bográcsozóhely, ahol alkalmanként le tudunk ülni a kollégákkal a munkát hátrahagyva egy kicsit lazítani, beszélgetni.

Ebben az évben meglepett a cég engem is egy új gépjárművel, mivel már úgy gondolta, hogy eleget használtam a sajátomat. 🙂 Szóval, ezúton is köszönöm szépen a cégnek. 😉 Az elmúlt 10 évben megdolgoztunk érte!

Az informatikai rendszerünket is újraépítettük. Nem mondom, hogy Google szintű adattárolással rendelkezünk, de úgy gondolom, hogy kisebb informatikai cégek megirigyelnék, ami most nekünk van. Úgy gondolom, hogy 2021-ben az ügyfelek adatainak a kezelése kiemelt fontosságú! Alapjáraton több tároló eszközön tükrözve (RAID) tartjuk az adatokat, amelyek helyileg is el vannak különítve egymástól, a maximális biztonság érdekében. Szinte mindent digitálisan intézünk, próbáljuk a papírt a lehető legnagyobb mértékben kiszorítani az életünkből, sajnos 100%-ig egyenlőre nem tudjuk, de törekszünk rá!

Éppen az év végén, az utolsó pillanatban átvettük a műhelyünket és megkaptuk a használatbavételi engedélyt is, gyakorlatilag karácsonyi ajándék gyanánt. Az év végén megrendezésre kerülő céges ebéd is a vírushelyzet miatt, a szokásoktól eltérően az új műhelyünkben volt megtartva.
2020

Költözés a saját telephelyünkre.

2021 – Az év első három hete azzal telt, hogy átköltöztünk az új műhelyünkbe. Mindent át kellet pakolni. Mivel a költözés, berendezkedés egy hétre volt tervezve, ezért nagyon sokat kivett belőlünk minden tekintetben. A januárunk nagyjából mínusz nullával lett egyenlő.

Ezúton is jelzem, hogy nem kell aggódnod a költözés miatt, ugyanis csak egy utcával feljebb költözünk, így ha eddig a közelség miatt jártál hozzánk, most sem kell messzebbre menni. Az eddigi kb. 450m2-es bérelt területünk, 2.600m2-re növekedett, amin azt csinálunk, amit csak akarunk. Felszabadító érzés!

Január – februárban nagyjából 10M Ft értékben ruháztunk be. A műhelyünkbe új eszközök kerültek, mindenkinek lett új asztala, szekrénye, hegesztőgépe, szerszámai. Vásároltunk egy komoly fűrészgépet is, amivel a munkadarabok vágása még pontosabban és gyorsabban tud megtörténni. Bővültek a munkaállomások számai is, hogy a termelés gyorsulhasson, és ezzel új munkahely lehetőségét is megteremtettük.

A műhelyen kívül is történtek változások. Vásároltunk egy raktárkonténert, kerítés építettük, fehér murvával leszórattam közel a telep teljes területét, parkolókat építettünk, illetve folytattuk az iroda körül a tereprendezést. A már korábban leelőlegezett telket (határidő előtt 2 évvel) végtörlesztettük, így már teljes egészében a miénk.

Az irodába csináltattunk saját, egyedi tervezésű bútorokat, valamint elkészült a konyha is. Csodaszép, fényezett fehér bútorból készült, rozsdamentes acél fogantyúkkal, beépített mikróval, hűtővel. Úgy csináltattam meg, mintha az otthonomba készült volna, hisz ez a második otthonom és a kollégáimnak is. Szeretném, ha minőségi környezetben lennének.

Az irodában felkerült a falra a recepcióhoz egy kivetítő, amin reklámanyagaink futnak, valamint hátulra egy picike 🙂 4K UHD tévé is, ami egyrészt dekoráció, másrészt a mi szórakozásunkat, pihenésünket is szolgálja majd remélhetőleg. Néha kell regenerálódni!

A vírus még mindig a nyakunkon van, de a mi iparágunkat szerencsére nagy mértékben nem sújtja, már csak ezért sem, mert a felújítási támogatás az építőipart támogatja jelenleg. Szerencsére nincsenek likviditási problémáink, biztos tőkével rendelkezünk ahhoz, hogy a további terveinknek lendülettel nekifuthassunk.

Ebben az évben nagyon megdrágultak az alapanyagok, ezért többször is árat kellett emelnünk. Egyenlőre nem érzünk ennek kapcsán visszaesést a megrendelések számában, de kicsit tartok attól, hogy mit hoz a jövő.

Az év végén, ami egyébként is a legnehezebb anyagi szempontból, 200.009 Km-nél a beépítésre használt gépkocsink feladta és a motor tönkrement benne. Nehéz döntés volt, de mivel a kollégáim nagyon rendben tartották a kocsit és műszakilag is mindig karban volt tartva, úgy döntöttem megmentem. És ha már megmentem, akkor újat is faragok belőle. Ennek kapcsán kapott egy vadonatúj gyári motort minden elemével és egy nagy szervízt is egyben. 3,2M Ft volt a javítás.

Ebben az évben a covid minden nyűgje és bosszúsága, valamint a kollégák nagyobb óraszámú hiányzása ellenére is rekord bevételre és profitra tettünk szert, így növekedni tudunk jövőre is. A jövő év megint nehéz lesz, mivel megint egy többtízmilliós beruházásba kezdünk. A következő évben még egy műhelyt szeretnénk megépíteni, mivel a vassal foglalkozó részlegünk még a régi, bérelt telephelyen van és szeretnénk őket is modern környezetben tudni a lehető legrövidebb idő alatt.

Szeretném az új telephelyet otthonossá varázsolni, szeretnék fákat, virágokat látni és egy helyet ahol leülhetünk kicsit pihenni, beszélgetni. Ezen kívül van három titkos projektem, amiről egyelőre nem számolok be, mert fikciónak hangozhat, de azon leszek, hogy ne csak fikció maradjon.
2021

Bárcsak lenne egy év, amikor nem kell tüzet oltani!

Ennek az évnek az eleje nehezen indult, mivel több szerződött ügyfelünk késésről számolt be saját területén, ezért a határidőre elvállalt munkák beépítését nem tudtuk időben megkezdeni. Nagy lyuk alakult ki ennek kapcsán, amit nehezen tudtunk betömni.

Már év elején bővültünk +1 fővel. Felvettünk egy anyagbeszerző - raktáros kollégát, mivel az előző évhez képest lényegesen nőttek az ezzel kapcsolatos feladatok. Ezzel egyidőben webshopos házhozszállítás szolgáltatásunk is bővült. Immár akár 6m hosszúságban is tudunk házhozszállítást vállalni országosan, saját szállításban.

Ennek az évnek az elején kezdődött meg az Orosz - Ukrán háború, ami miatt alapanyaghiány keletkezett, és ez közvetlen kihatással volt az árakra. Az alapanyagok árai drasztikusan emelkedni kezdtek. Ennek kapcsán egy nagyon nehéz, de az ügyfeleink számára igen kedvező döntést hoztunk, mégpedig azt, hogy a már meglévő szerződések esetén semmit nem emelünk az árainkon, annak ellenére sem, hogy erre a szerződésünk lehetőséget adott volna. Gyakorlatilag az árváltozás a profitunkból került kompenzálásra. Az év első negyedévében a profit nulla volt. Cserébe viszont sok elégedett ügyfelet tudhattunk a hátunk mögött.

A fenti események kapcsán volt egy igen borús időszak az életemben, mivel már a negyedik hónapnál jártunk és az egyenlegünk szinte semmit nem növekedett. Tudtam, hogy építkezni kell, tudtam, hogy minden baj ellenére előrefelé kell menekülni, de a számok azt mondták, ne tegyem. Mindennek oka a fent már említett döntésem volt. Ennek ellenére minden beruházást jóváhagytam és folytattam.

Ez év februárban kellett volna megkezdődnie az új szénacél feldolgozó műhelyünk megépítésének is, de az építész tervező egy hatalmas hibát vétett és egy jogi probléma miatt ez nem tudott megkezdődni csak novemberben. Mivel novemberig az árak drasztikusan megemelkedtek, így ez nekem megközelítőleg 20M Ft-os többletköltséget generált. Nem volt őszinte a mosolyom, amikor beszéltem vele ennek kapcsán.

Az év közepén úgy döntöttem, hogy felveszek még egy tervezőmérnök kollégát, hogy át tudjam adni neki a tervezői feladatok nagy részét, ezzel könnyítve a magam és egy másik mérnök kolléga munkáját. Így év végén visszatekintve ez egy kiváló döntés volt a részemről, mivel az új kolléga maximálisan lojális a céghez és rendkívül ügyfélcentrikus a hozzáállása is. Az iroda így öt fővel tökéletesen, fennakadás-mentesen üzemel.

Az év második feléig kipörgettük a nullás haszonnal kecsegtető vállalásokat. Az eddig bevált és jól működő árazásunkat alapjaiban szedtük szét és gondoltuk újra. A szerződésünk is megváltozott, több új tétel beépítésre került, ami mindkét oldalt egyformán védi. A fenti intézkedések hatására a cég új erőre kapott és év végére bőven behoztuk az év eleji lemaradást. Az év végét rendkívül jó számokkal zártuk és az eddigi legmagasabb profitot realizáltuk a cégben.

Novemberben megkezdődött végre az új szénacél feldolgozó építése, minden papír a helyére került. Előreláthatólag 2023 február hónapjában tudjuk használatba venni. Ezzel a lépéssel át tudjuk hozni a kollégák másik felét is az új telephelyre és a bérleti szerződést fel tudjuk mondani, ezzel rengeteget spórolva.

A szokástól eltérően év közben is emeltünk az emberek fizetésén, mert láttuk a számukra növekvő terheket. Jövő évtől jelentősen támogatni fogjuk a dolgozók munkábajárását is, mivel az üzemanyagárak az egekbe szöktek. A bérek is a szokásoshoz képest jelentősen növekedni fognak az ez évi teljesítmény alapján.

Partnereink száma és minősége is sokat növekedett az elmúlt évben. Több elismert cég is minket választott partnereként, ezáltal komoly projektekben vettünk részt. Óvodák, iskolák, társasházak fémszerkezeti munkáit készítettük el, és nem utolsó sorban az ország egyik legnagyobb kézilabdacsarnokában is helyet kaptak termékeink. Ami külön elismerés, hogy kivétel nélkül minden kiemelt partnerünktől azt a visszajelzést kaptuk, - “Lesz még folytatás!” Ez talán a legnagyobb elismerés számomra.

Mindennek ellenére az év vége némiképp aggodalommal tölt el, mert ugyan már márciusra is vannak vállalásaink, de az év utolsó két hónapjában a rendelések intenzitása a megszokotthoz képest csökkent. Kérdés, mit hoz nekünk a 2023-as év? Egy biztos, optimistán állok a következő időszakhoz is, hisz másként nem szabad. Abból főzünk majd, ami van!
2022

Áram árak elszabadulása és az építőipar hanyatlása éve alatt is fejlődtünk!

Úgy kezdődött ez az év, hogy az a cég, aki a villamosenergiát biztosítja az új telephelyre, közölte, nagyon drágán tudta megvenni az idei áram mennyiséget, így nekünk is emelnie kell. Számszerűen ez azt jelentette, hogy az eddigi 180-220.000 Ft os átlag számla 450-550.000 Ft-ra emelkedett. Januárban kaptam egy 680.000 Ft-os számlát, csak hogy jól induljon az évem. 🙂 Gondolom, neked is ismerős a helyzet. Egyből gondolkodni kezdtem, hogyan oldjam meg, mert beépíteni az árakba nem lehet ezt az összeget azonnal.

Mindeközben a cégem egyik fele az új telephelyen a másik fele pedig még a régi (bérelt) telephelyen volt, amikor gyakorlatilag megvásárolták “alólunk” a bérelt műhelyt. A telephely tulaja eladta a telket, így világossá vált, hogy a legrövidebb időn belül át kell költöztetnem a csapat másik felét is az új telephelyre. A tulajdonátvétellel a műhely bérleti díj háromszorosára nőtt, ezzel is ösztönözve minket a gyors eltávozásra 🙂 . Hát… Mit mondjak? Nem esett jól, így a villany után! 🙂

Jelezném, hogy nagyon kedvezően béreltük a műhelyt, így nem kövezhetem meg ezért az új bérbeadót. Én is így tettem volna…

Éppen egy évünk volt, hogy kicsit magunkhoz térjünk az előző műhely megépítése után, majd kaptam a nyakamba a hidegzuhanyt megint. Szerencsére mindig odafigyeltem, hogy legyen elég tartalékunk, így volt mihez nyúlni ismét, de mivel az idő ellenem dolgozott, a magasabb bérleti díj miatt, így úgy döntöttem hitelt veszek fel és felgyorsítom az építkezést. Kiszámoltam, hogy a hitellel jobban járok, mintha fizetem az emelt bérleti díjat. A második műhely építése abszolút prioritásba került.

Az új műhely az év első felében megépült és minden kollégát átköltöztettem. 2023-mat írtunk, így mindenki tudja, hogy az alapanyagárak és a munkadíjak az egekben voltak. És nekem mikor máskor? Ekkor kellett építkeznem! Most már kimondhatom, hogy nem vagyok szerencsés az építkezésben. 🙂 Tanácsot kérnél, hogy mikor építkezz? Ne engem kérdezz!

Mivel az építés a teljes telek újraalakítását is magával hozta, így gyakorlatilag az egész telket legyalultam és mindent újragondolva megcsináltunk. Ilyen az, amikor az ember nem 500M Ft-tal a zsebében tud 0-ról vállalkozást indítani.

Az új műhely belsejét berendeztük, lettek új munkaállomások, szekrények és minden, ami a munkához kell. Tettünk fel egy csipogós órát is, hogy a kollégák nehogy elfelejtsenek ebédelni menni. 🙂

Az év ezen szakában igencsak szuszogtam, mert rengeteg pénz ment ki a zsebemből. A “szerencse” az volt, hogy munkánk volt bőven, így befelé is szépen áramlott a pénz annak ellenére, hogy, mint később kiderült, volt egy igen nagy probléma a cégben, amit csak 2024 elején vettem észre. De erről majd később…

Már az év elején tudtam, hogy kell valamit kezdenem a magas villanyszámlával, így megrendeltem egy 15 kW-os napelem rendszert a telephelyünkre. Ez már az év harmadik harmadában volt, így igen kedvező feltételekkel jutottam hozzá. Sajnos visszatáplálni nem tudunk, így ami jön, az megy is alapon használjuk el. Még nyári adataim nincsenek, de így a téli időszakban a fogyasztásunk 20%-át napelemek látják el. Ha jó a becslésem, akkor nyáron 80%-ban ki fogja váltani a napelem a fogyasztásunkat. Még egy 20 kW-os akkuparkon gondolkodom, de egyelőre a “matek” nem kielégítő, így várok vele.

Ebben az évben vettünk egy vadonatúj esztergapadot és egy olyan csiszológépet, amivel sík felületek csiszolását tudjuk rendkívül gyorsan elvégezni. Ennek köszönhetően a termékeink ára csökkent mindamellett, hogy a profitunk nőtt. Az év vége felé az egyik kollégámnak köszönhetően egy új partnerre is szert tettünk, ami rendkívül megnövelte a versenyképességünket. Változatlan profit mellett, több prémium “alvó” termék ára drasztikusan csökkent, ami várhatóan nagyobb eladási számhoz vezet majd.

Ebben az évben is, mint minden évben hoztam rossz döntést is! Az egyik rossz döntésem az volt, hogy a csökkenő keresletre az építőipar hanyatlása kapcsán későn reagáltam.

2022-ben az építőipari támogatás nagyon felpörgette a piacot, ezért létszámban bővültünk, hogy ki tudjuk elégíteni az igényeket, majd a háború következményei és a támogatás megszűnése okán a kereslet lényegesen csökkent. Azt reméltem, hogy ez időszakos és ezért tovább foglalkoztattam néhány embert, mint kellett volna.

Sajnos néha kell unszimpatikus döntést is hozni, ha többen vagyunk, mint amire szükség van. Két főtől megváltunk 2023-ban. Ez volt egy első eset a működésünk alatt, hogy azért kellett megválnom valakitől, mert nem tudtam neki munkát adni. Kudarc érzésem volt, annak ellenére, hogy tudtam sokan mások is hoztak hasonló döntéseket ebben az időszakban.

Közeledve az év végéhez nem voltam optimista, mert a csapból is az folyt, hogy az építőipar számára az egyik legnehezebb év következi. Ez nem jó hír… rossz érzéssel töltött el, de bíztam a parnereinkben, megrendelőinkben, hogy ha már költenek, azt nálunk teszik majd. Én annyit ígértem, hogy a minőségből nem engedünk!

A 2023-as évre és a számaira visszatekintve egy átlagos évet tudhatok a hátam mögött, annak ellenére, hogy olyan feladatokat és helyzeteket oldottunk meg, ami embertpróbáló volt. Alapvetően elégedett vagyok és azt kívánom a 2024-es év is legyen legalább ennyire produktív, mint az ez év volt.
2023

2024-ES CÉLOK

  • Szeretném növelni a partnercégeink számát legalább 20%-al.
  • A termelés javításával szeretném csökkenteni 5-10%-al a termékeink árát a profit megtartása mellett.
  • Legalább a 2023-as év profitját szeretném realizálni 2024-ben is.
  • A jelenlegi létszámot megtartani, illetve ha lesz megrendelői igény, akkor egy tervezővel bővülni.

Remélem nem untattalak ezzel a bemutatkozóval, és a leírtak után pozitív véleménnyel vagy rólunk. Azt nem tudom garantálni, hogy a legjobb árat tőlünk fogod kapni, de annyit ígérhetek, hogy arra fogunk törekedni, hogy munkánk minőségében kifogást ne találhass.

Miért minket válassz?

Úgy gondolom, hogy akkor vagyunk optimális döntés számodra, ha olyan céggel akarsz együtt dolgozni, aki magas színvonalon végzi el a rábízott munkát.

Olyan emberekkel dolgozom, akiknek bátran odaadnám a saját lakáskulcsomat is. A környezetünkre rendkívüli figyelmet szentelünk, nem törünk-zúzunk. Garanciális igény esetén elérhetőek vagyunk, és a szükséges protokollt betartva elhárítjuk a problémát. Mivel nekünk is alkalmazkodni kell másokhoz, és pontosan tudjuk, milyen problémát szül egy be nem tartott határidő, ezért azon vagyunk, hogy amit vállalunk az határidőre el is készüljön. Eddigi ügyfeleink túlnyomó többsége (99,7%-a) maximálisan elégedett volt a munkánkkal és ez, úgy gondolom, nem a szerencsének köszönhető.

Honnan indultunk és hová tartunk?

A következő bemutatkozás talán egy blogba, önéletrajzba jobban beleillene, ennek ellenére szeretném itt megosztani a tapasztalataimat veled, hogy jobban beleláss abba, kik vagyunk, és milyen irányba tartunk. Ígérem őszinte és igaz mondatokat fogsz olvasni, ha velem tartasz a következő néhány percben.

Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. Turóczi Ákos vagyok, a FémDekor Kft. ügyvezető igazgatója. A FémDekor Kft. 100%-ban az én tulajdonom.

Lakatos pályafutásom kezdetét 2007-re datálom, amikor édesapám, Turóczi Ferenc és társa megalapította lakatos vállalkozását. Ennél a cégnél dolgoztam egészen 2010-ig. A céget azért hagytam ott, mert azt éreztem, hogy a cég által képviselt ügyfélszemléletet nem tudom tovább őszintén képviselni. Úgy döntöttem, hogy megalapítom saját vállalkozásomat és megmutatom, hogy a válság ellenére is lehet pozitív mérleget felmutatni.

A startvonalon állva még nem látni a verseny végét

2010 márciusában megalakult a FémDekor Kft. Nagy lendülettel és üres zsebbel úgy gondoltam, megváltom a világot. Elhatároztam, hogy megmutatom, lehet olyan lakatos cég Magyarországon, aki elfogadható áron minőségi munkát tud kínálni!

2010 márciusában 2 majd 3 fővel elindítottuk a termelést. A kezdeti hasznot a cégbe visszaforgatva folyamatosan bővítettem gépparkunkat, hogy egyre jobb minőséget, egyre kevesebb idő alatt tudjak előállítani. A minőség számomra a legfontosabb! Ha valami nem úgy áll, ahogy kell, mint „Szálka a szememben.", zavar.

Tudnom kellett dönteni! Választanom kellett a minőség és az ár között, ugyanis olcsó anyagokkal nem lehet szépen dolgozni, vacak szerszámokkal nem tudnánk minőségi munkát átadni, valamint a jó szakember is pénzbe kerül. Én a minőség mellett tettem le a voksomat, mivel úgy gondolom, hogy szemetet már éppen elég cég gyárt, itt az ideje, hogy a minőség legyen előtérbe helyezve! Azon cégeknek, akik a piaci ár alatt dolgoznak, nem telik minőségi kéziszerszámokra és gépekre. Egyszerűen nem tudják megfizetni a jó szakembereket, ezért munkájuk a legtöbb esetben minősíthetetlen. Én kizárólag magyar szakemberekkel vagyok hajlandó együtt dolgozni, mivel tudom, hogy te is azt szeretnéd, ha jólszituált magyar emberek dolgoznának az otthonodban, és az átvett munka olyan legyen, hogy örömet és ne bosszúságot okozzon.

Abban bízom, hogy jó utat választottam, és a minőség győzni fog az ár felett. Mi olyan termékeket gyártunk, ami egy egész életre szól, nem pár évre, hónapra. Én nem szeretnék egy (bocsánat) ocsmány terméket bámulni életem végéig és azzal vigasztalni magam, hogy spóroltam pár tízezer forintot, ugyanis sok esetben ennyin múlik. Hozd meg a jó döntést és bízd a munkát szakemberekre!
2010

Mindent vissza a cégbe!

2011-ben már 5 fővel dolgoztam és megnyitottam online kovácsoltvas áruházamat, a kovacsoltvasinfo.hu-t, ahol ügyfeleim szélesebb körben tájékozódhattak termékeimről. A vas- és a rozsdamentes acél- részleg is kettéoszlott, azért, hogy az adott szakágba a lehető leghozzáértőbb szakemberek kerüljenek. 2011 is gyakorlatilag arról szólt, hogy minden hasznot visszaforgattam a cégbe, és a fellelhető legjobb szerszámokat szereztem be, hisz jó szerszámmal lehet csak jól dolgozni!
2011

Piacnyitás, terjeszkedés és beruházások

Elkezdtünk rozsdamentes termékeket gyártani, és értékesíteni online. Elkészült az ezzel a témával foglalkozó honlapunk is, a rmaruhaz.hu. Az ügyfeleink elégedettségének, és ajánlásainak köszönhetően 2-3 hónapra előre folyamatosan voltak megrendeléseink, ezért a céget tovább bővítettem. Immár 5 kolléga segít a kovácsoltvas- és vasszerkezetek összeállításában, 3 kolléga foglalkozik kizárólag rozsdamentes korlátokkal, üvegkorlátokkal és rozsdamentes szerkezetekkel, valamint 1 kolléga az értékesítéssel és anyagbeszerzéssel.

Az elmúlt közel 3 évben több millió forintért vásároltam kézi szerszámokat, a legkülönfélébb hegesztőgépeket, fúróállványokat és csiszológépeket, hogy a munka minősége tovább javulhasson, és az adott munkafázisra fordított idő csökkenhessen. Most jutottunk el oda, hogy gyakorlatilag bármit (rozsdamentes anyagot, vasat) meg tudunk munkálni és minőségileg tényleg tökéletes termékeket tudunk átadni.
2012

A munka felgyorsítása, költségcsökkentés

Újabb beruházásba kezdtem, megvásároltam egy újabb állványos csiszológépet, így már laposacélok és zártszelvények szálcsiszolását is el tudjuk végezni rendkívül rövid idő alatt és gazdaságosan. Kéziszerszám készletünk is jelentősen bővült, több speciális darabot is beszereztünk, mint például: csempemarókat, kézi szálcsiszoló gépeket, turbómarókat, speciális kézi fúrókat, szúró -vágó gépet és sarokcsiszoló gépeket. A járműparkunk is bővült egy újabb haszongépjárművel, így az anyagok beszállítása is meggyorsult, valamint a fuvarozási költségeket is lényegesen csökkenteni tudtuk. Minden beruházás a költségek csökkentése, és a minőség javítása érdekében történik.

Ha eddig velem tartottál, akkor úgy gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy célunk a fejlesztés, a bővülés, és a minőség javítása. Ebben a évben vásároltam egy ipari területet közel a telephelyünkhöz, amire egy rendkívül modern lakatos műhely, egy raktár és egy irodaépület építése volt tervezve.
2013

Nagyobb célok, nagyobb tőke

2014 a spórolás éve volt, ugyanis, mint említettem, új műhely építését terveztük. Első ütemben egy kétszintes 2x100nm-es lakatosműhely, illetve irodaépület megépítését terveztük, majd második ütemben egy egyszintes 200nm-es, szintén lakatos műhely megépítését szerettük volna megvalósítani, de ez 2019-ben megváltoztattuk.

A szerkezetlakatos szakma kihalófélben van Magyarországon, ezért elhatároztam, hogy ha módomban áll, oktatási célzattal is fogjuk használni az új műhelyegyüttest, hogy azon embereknek, akik fogékonyak a szakmára, legyen lehetőségük jobban megismerni, megtanulni azt.

Erre az évre nagyon pozitívan tekintek vissza, mivel a vártnál jobban alakult, nem csak anyagi tekintetben. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam a munkánkkal kapcsolatban, aminek nagyon örülök. Kiváló szakemberekkel találkoztam, akikkel jó kapcsolatot alakítottam ki (hasonlóan látjuk a világot). Végre eljutottunk oda, hogy annyi ember ismert már minket, hogy új ügyfeleink közel fele már ajánlás útján jutott el hozzánk, ami úgy gondolom, nagy szó. Ilyen visszajelzések kellenek ahhoz, hogy bátran mondhassam – “Jók vagyunk! Jó irányba haladunk!”. Ezúton is köszönjük a bizalmat!
2014

Technológiai fejlődés és kiváló üzletpolitika

A Január minden cégnek fájdalmas! Rengeteg a kiadás, sok alkalmazottat most küldenek el. Sok cégnek még munkája sincs, és az árakat ez is szorítja lefelé. Mindent elvállalnak, még azt is, amihez nem értenek.

A jó üzletpolitikának köszönhetően ez az év remekül indult. Már januárban március végére vállaltunk, ami szenzációs! A srácoknak is biztos helyük volt, mivel munkahiányra hivatkozva senkitől nem kellett megválni. Ha hiszed, ha nem, ez nekem nagy öröm! Erre az évre visszatekintve azt kell, hogy mondjam, egész termékeny esztendőt tudhattunk magunk mögött.

Ami nagy változásnak mondható a munkánkban, hogy immár a hagyományos mérőszalagos mérést felváltottuk egy sokkal modernebb, 3D-s méréstechnológiára, így térben tudtunk mérni, szinte milliméter pontossággal, és a felmért pontokat egy CAD programmal fel tudtuk dolgozni. Gyakorlatilag a felmért teret le tudtuk modellezni, ami hatalmas segítség volt a tervezés során. Ebben az évben is elköltöttünk néhány milliót szerszámokra és gépekre, hogy még gyorsabban és precízebben tudjuk dolgozni. Leelőlegeztünk egy 1.600 m2-es ipari területet, ami a már saját, 1.000 m2-es területünkkel szomszédos. Egyelőre nem volt vele különösebb célunk, a jövőre gondolva tettük meg ezt a lépést.

Egy csalódás volt ebben az évben, mégpedig az új műhely építésének folyamatos problémái. Az a cég, akivel már gyakorlatilag megegyeztünk, teljesen elérhetetlenné vált. 1.3M Ft-ot költöttünk a tervekre, de árajánlatot közel fél év alatt sem sikerül adniuk, pedig a pénz a zsebünkben volt. Ettől a malőrtől eltekintve, a 2015-ös évet sikeresnek fogom fel.
2015

Nem kell a pénzem? Csalódás, átszervezés és győzelem

Ezt az évet nagyon szívesen kitöröltem volna a naptáramból! Ami rossz bekövetkezhetett, az meg is történt. Kezdjük azzal, hogy az imént már említett építőipari cég végképp eltűnt. Dolgoznak, elérhetők, de bármit is beszélünk meg velük, nem történik semmi. Fel is adtam a küzdelmet! Ha nem kell 50M, akkor nem kell. Odaadom másnak! Nekem azért fura ez, mert mi egy fali kapaszkodót is felszerelünk, ami éppen csak gazdaságos, holott hidd el, nem vagyunk rászorulva. Van cég, akinek nem kell 50M? Nem vagyok nehéz ügyfél, mert én tényleg percre pontosan fizetek mindent, sőt, még előbb is. A 1,3M Ft-os tervezési díjat előre elutaltam a cégnek úgy, hogy egy kapavágás nem történt előtte. Gondoltam, ez jelent valamit. De nem. Nekik nem kellett a pénzem.

A másik nagy csalódás az év második felében történt. Fel kellett vennem még év elején néhány embert, mert rengeteg munkánk volt. Azt gondoltam, így több lesz a bevétel. Így utólag azt kell, hogy mondjam, nagy butaság volt a részemről. A két srác, akikben megbíztam, visszaélt ezzel, és a munka nagy részét ellötyögték. A minőséggel nem volt baj, mert a csoportvezetőm kézben tartotta a dolgokat, de a tempóval komoly gondok voltak. Sajnos ez az információ nagyon lassan ért el hozzám (bajtársiasság), ezért közel fél évig negyed gázzal haladtunk. Tudtam, hogy baj van, de fél év kellett ahhoz, hogy rájöjjek, mi okozza a problémát. A két sráctól megváltam, és a cégben is átszervezés történt, de így vissza tudtam állítani a rendet.

Az év második felében több beruházás is történt. Ismét vásároltunk újabb lézeres szintező eszközöket, megvettünk egy vadonatúj ívelő gépet, így többféle profilú anyagot meg tudunk ívelni, valamint törlesztettük az új telek ez évre eső részletét.
2016

Ákos! Tartsd nyitva a szemed, mert az szúr hátba, akire a legkevésbé számítasz!

Amilyen rossz volt az elmúlt év, annyira jól indult a 2017-es. Természetesen nincs olyan év, ami ne okozna csalódást, ez sem volt másképp. A legbizalmasabb kollégám (gyerekkori barátom) sajnos nagy csalódást okozott már az év második napján. Összeférhetetlenség miatt sajnos el kellett válni útjainknak, azonnali hatállyal. Nekem ez főként azért fájt, mert reméltem, egyszer ráhagyhatom a cég irányításának nagy részét, és kicsit kijjebbről szemlélhetem a cég működését. Nem így lett. Békében váltunk el, ami nekem nagy megnyugvás. Ezúton is sok sikert kívánok neki, őszintén!

Nem sokkal később rá kellett jönnöm, hogy több sebből vérzik a cégem, mint először gondoltam, ezért újabb lépéseket kellett tennem. Két másik kollégával kellett megszakítanom a munkakapcsolatunkat, szintén összeférhetetlenség miatt. Ők ketten maguktól távoztak, egy szerencsésnek mondható helyzet következtében. Odafentről az égiek segítettek nekem.

Szerencsére tudtam úgy alakítani a cégműködést, hogy lényegesen nem befolyásolta a munkák átadásának menetét. Két hetes csúszás keletkezett a munkáinkban emiatt, de ezt két hónapon belül helyreállítottuk. Az éppen aktuális ügyfelek 99%-a megértette a kialakult helyzetet, és rugalmasan kezelte. Ezúton is köszönet minden időbeni segítségért! A helyreállításban nagyon nagy szerepe volt az egyik lakatos kollégának, aki önzetlenül, szabadidejében is azon igyekezett, hogy segítsen nekem, illetve visszacsábítottam egy régi kiváló kollégát, aki beállva a sorba, maximális odaadással szintén tolta a szekeret. Hatalmas segítségem volt ebben a kritikus időszakban.

Nehéz pillanat volt ez a cégem életében, nem tagadom, de így utólag visszatekintve jó tanulópénz is. Sajnos tényleg senkiben az égadta egy világon nem szabad megbízni és csak rá hagyatkozni. Az a baj, mindig magamból indulok ki, úgy gondolom mindenki olyan becsületes, mint amilyen én vagyok. Sajnos ez nem így van.

Ebben az évben az informatikai rendszerünket fejlesztettük főként és sok apró új szerszám került be a cégbe, de mivel már nagyrészt mindenünk megvan, így nagyobb beruházások nem történtek.

Minden nehézség ellenére extra profittal zártuk a 2017-es évet, ami szintén erősen elgondolkodtatott. Azok az emberek már nincsenek a cégben, akiket kulcsfontosságúnak gondoltam, és ennek ellenére a profitom nőtt. Elgondolkodtató, de ennél tovább nem mennék.
2017

A fogvédő kiesett, de már a helyére raktam.

Most érzem igazán úgy, hogy olyan emberek dolgoznak a cégemben, akikkel tényleg közösek a céljaink. Az elmúlt évhez képest 50%-kal emelkedtek a bérek. Iszonyatos a szakképzett munkavállalókért folytatott verseny ebben az iparágban. Szerencsére a termelés is felfelé ívelőben van, főleg az elmúlt évekhez képest, így a kollégáknak is folyamatosan több jut ezáltal.

Már az év elején kicseréltük hegesztő gépeink 50%-át a legmodernebb kivitelre, hogy még szebben tudjanak a kollégák hegeszteni, illetve még egy munkaállomást felszerszámoztam, hogy a rozsdamentes részleg is gyorsuljon. Az év közepén pedig kicseréltük a többi hegesztőgépet is, így mondhatom, hogy teljesen megújult az eszközparkunk.

Júniusban teljesen átszervezésre került a rozsdamentes anyagok értékesítése, komoly tárgyalásokba kezdtem a beszállító partnerekkel, így az árainkat nagyon kedvezővé tudtuk varázsolni a vásárlóink számára. A weboldalunk (rmaruhaz.hu) is teljesen megújult, mind külsőre, mind jogi szempontból. A termékek értékesítéséhez egy jól képzett kollégát is alkalmaztam, aki maximálisan megállja a helyét a pozíciójában.

Közeledve az év végéhez vásároltam egy szinte új tehergépkocsit a szerelős kollégáknak, mivel a régi már nagyon kiszolgálta az idejét.
2018

Sok-sok kiváló döntés és rengeteg beruházás.

Januárban nagy változással kezdtem az évet, ugyanis alkalmaztam egy mérnök kollégát, akinek a feladata lett a teljes szénacél oldal irányítása, felmérése, és a hozzá tartozó tervek elkészítése. Az új kolléga gyakorlatilag a munkám 50%-át levette a vállamról. Természetesen a kontroll részemről ezután se marad el, de egy kicsit “hátrébb tudtam lépni” és a fontosabb feladatok felé fordítottam a fejem. (A rozsdamentes és az üveg “oldal” továbbra is az én kompetenciámba tartozott, illetve a nagyobb projektek.)

Az év elején vásároltam egy szinte vadonatúj platós tehergépkocsit. Kicseréltük a másik régi vasat is. Kiszolgálta már az is az idejét. (Ezúton is köszönöm neki, hogy eddig velünk volt 🙂 )

A webáruházunkat is (rmaruhaz.hu) tovább finomítottuk, lényegesen bővült a kínálatunk. A kiemelkedően jó minőségnek köszönhetően a partneri hálózatunk is nagymértékben bővült. Szinte bármilyen kérésnek eleget tudunk tenni! Egyedi termék gyártással is foglalkozunk, akár tervezéssel, műszaki szaktanácsadással egybekötve.

Minden évben szoktunk valamilyen alapítványt támogatni, főleg egészségügyi vonalon mozgókat. A bevételünk egy részét ebben az évben is adományokra fordítottuk, mert hiszem, hogy ezzel valóban segíteni tudunk másoknak.

Az év második felében vásároltam egy szinte új, full extrás “szaladgálós” Ford Custom-ot, mivel lényegesen megnövekedett a szállítási igény a cégen belül. Ezzel a lépéssel minden idősebb gépkocsi lecserélésre került, így a cégben ekkor már 3db 4 évnél fiatalabb Ford gépkocsival fuvaroztunk.

A rozsdamentes gyártó szegmenst ebben az évben +1 fővel bővítettük, illetve teljesen felszerszámoztuk. Nekifogtunk a műhelyünk felújításának is. Új munkaállomások épültek és új eszközöket szereztünk be.

Megvásárlásra került egy komoly fúró maró berendezés is, amivel speciális marási és fúrási munkákat is eltudunk végezni.
2019

A COVID-19 helyzetet kiválóan kezeltük. Megtartottuk a létszámot és a profitunk is nőtt.

2020 az építkezés és a COVID elleni harc éve volt! Nagyon kemény év volt ez, minden szempontból!

Márciusban, amikor már mindenki komolyan vette a COVID-19 helyzetet, akkor a kollégáim is aggódni kezdtek. Mi lesz akkor, ha be kell zárnunk? Mivel sokakat váratlanul ért ez a helyzet és nem volt kellő mértékű megtakarításuk, így a munkahelyek megtartásának érdekében 10.000.000 Ft-ot különítettem el arra az esetre, ha be kell zárnunk. A jogi részt félretéve feltett szándékom volt, hogy ezt az összeget a munkahelyek megtartására fordítom, még akkor is, ha nekem ez komoly veszteséget jelent. Biztos voltam benne, ha ezt teszem, akkor amikor elindul az élet, nem kell a nulláról kezdeni mindent és ezzel előnyhöz jutok. Szerencsére nem volt szükség a félretett összegre, ugyanis az építőipart nem érintette olyan súlyosan a járvány, mint más szolgáltató cégeket. (A feleségem vállalkozását be kellett zárni ideiglenesen.)

Amikor láttam, hogy ha nem is teljes gőzzel, de tudunk haladni tovább, vettem egy nagy levegőt és az építkezést nem állítottam meg, mondván, ha most megállítom, akkor megint 1-2 évet csúszhatunk az átvétellel, illetve az építési engedélyem is lejár, ami újabb problémákat vet fel. Az építkezés folytatódott és év végére meg is épült az új műhely.

A műhelyünk megépítésével egyidőben teljesen felújítottunk egy kisebb irodaépületet. Az alapon és a négy falon kívül semmi nem maradt a régi. Ebbe az épületbe is a legkorszerűbb eszközök lettek beépítve, egyedi bútorok, okos fűtésrendszer, légkondicionálás. Itt jegyezném meg, hogy a lakatos műhely is légkondicionált lesz, ami nem egy hétköznapi dolog!

Az iroda körül elkezdtük megépíteni a megálmodott sütőhelyet. Itt az új helyen teljesen más alapokra akarom helyezni a munkát! Új, modern munkaállomások, újabb gépek, szebb környezet, jobb életkörülmények és nem utolsó sorban egy bográcsozóhely, ahol alkalmanként le tudunk ülni a kollégákkal a munkát hátrahagyva egy kicsit lazítani, beszélgetni.

Ebben az évben meglepett a cég engem is egy új gépjárművel, mivel már úgy gondolta, hogy eleget használtam a sajátomat. 🙂 Szóval, ezúton is köszönöm szépen a cégnek. 😉 Az elmúlt 10 évben megdolgoztunk érte!

Az informatikai rendszerünket is újraépítettük. Nem mondom, hogy Google szintű adattárolással rendelkezünk, de úgy gondolom, hogy kisebb informatikai cégek megirigyelnék, ami most nekünk van. Úgy gondolom, hogy 2021-ben az ügyfelek adatainak a kezelése kiemelt fontosságú! Alapjáraton több tároló eszközön tükrözve (RAID) tartjuk az adatokat, amelyek helyileg is el vannak különítve egymástól, a maximális biztonság érdekében. Szinte mindent digitálisan intézünk, próbáljuk a papírt a lehető legnagyobb mértékben kiszorítani az életünkből, sajnos 100%-ig soha nem fogjuk tudni, de törekszünk rá!

Éppen az év végén, az utolsó pillanatban átvettük a műhelyünket és megkaptuk a használatbavételi engedélyt is, gyakorlatilag karácsonyi ajándék gyanánt. Az év végén megrendezésre kerülő céges ebéd is a vírushelyzet miatt, a szokásoktól eltérően az új műhelyünkben volt megtartva.
2020

Költözés a saját telephelyünkre. Ez már a 11. kör és az élen vagyunk.

2021 – Az év első három hete azzal telt, hogy átköltöztünk az új műhelyünkbe. Mindent át kellet pakolni. Mivel a költözés, berendezkedés egy hétre volt tervezve, ezért nagyon sokat kivett belőlünk minden tekintetben. A januárunk nagyjából mínusz nullával lett egyenlő.

Ezúton is jelzem, hogy nem kell aggódnod a költözés miatt, ugyanis csak egy utcával feljebb költözünk, így ha eddig a közelség miatt jártál hozzánk, most sem kell messzebbre menni. Az eddigi kb. 450m2-es bérelt területünk, 2.600m2-re növekedett, amin azt csinálunk, amit csak akarunk. Felszabadító érzés!

Január – februárban nagyjából 10M Ft értékben ruháztunk be. A műhelyünkbe új eszközök kerültek, mindenkinek lett új asztala, szekrénye, hegesztőgépe, szerszámai. Vásároltunk egy komoly fűrészgépet is, amivel a munkadarabok vágása még pontosabban és gyorsabban tud megtörténni. Bővültek a munkaállomások számai is, hogy a termelés gyorsulhasson, és ezzel új munkahely lehetőségét is megteremtettük.

A műhelyen kívül is történtek változások. Vásároltunk egy raktárkonténert, kerítés építettük, fehér murvával leszórattam közel a telep teljes területét, parkolókat építettünk, illetve folytattuk az iroda körül a tereprendezést. A már korábban leelőlegezett telket (határidő előtt 2 évvel) végtörlesztettük, így már teljes egészében a miénk.

Az irodába csináltattunk saját, egyedi tervezésű bútorokat, valamint elkészült a konyha is. Csodaszép, fényezett fehér bútorból készült, rozsdamentes acél fogantyúkkal, beépített mikróval, hűtővel. Úgy csináltattam meg, mintha az otthonomba készült volna, hisz ez a második otthonom és a kollégáimnak is. Szeretném, ha minőségi környezetben lennének.

Az irodában felkerült a falra a recepcióhoz egy kivetítő, amin reklámanyagaink futnak, valamint hátulra egy picike 🙂 4K UHD tévé is, ami egyrészt dekoráció, másrészt a mi szórakozásunkat, pihenésünket is szolgálja majd remélhetőleg. Néha kell regenerálódni!

A vírus még mindig a nyakunkon van, de a mi iparágunkat szerencsére nagy mértékben nem sújtja, már csak ezért sem, mert a felújítási támogatás az építőipart támogatja jelenleg. Szerencsére nincsenek likviditási problémáink, biztos tőkével rendelkezünk ahhoz, hogy a további terveinknek lendülettel nekifuthassunk.

Ebben az évben nagyon megdrágultak az alapanyagok, ezért többször is ára kellett emelnünk. Egyenlőre nem érzünk ennek kapcsán visszaesést a megrendelések számában, de kicsit tartok attól, hogy mit hoz a jövő.

Az év végén, ami egyébként is a legnehezebb anyagi szempontból, 200.009 Km-nél a beépítésre használt gépkocsink feladta és a motor tönkrement benne. Nehéz döntés volt, de mivel a kollégáim nagyon rendben tartották a kocsit és műszakilag is mindig karban volt tartva, úgy döntöttem megmentem. És ha már megmentem, akkor újat is faragok belőle. Ennek kapcsán kapott egy vadonatúj gyári motort minden elemével és egy nagy szervízt is egyben. 3,2M Ft volt a javítás. Ezzel egy időben megrendeltem egy vadonatúj tehergépkocsit is, hogy a szerelős srácok a lehető legüzembiztosabb gépkocsikkal közlekedhessenek.


Ebben az évben a covid minden nyűgje és bosszúsága, valamint a kollégák nagyobb óraszámú hiányzása ellenére is rekord bevételre és profitra tettünk szert, így növekedni tudunk jövőre is. A jövő év megint nehéz lesz, mivel megint egy többtízmilliós beruházásba kezdünk. A következő évben még egy műhelyt szeretnénk megépíteni, mivel a vassal foglalkozó részlegünk még a régi, bérelt telephelyen van és szeretnénk őket is modern környezetben tudni a lehető legrövidebb idő alatt.

Szeretném az új telephelyet otthonossá varázsolni, szeretnék fákat, virágokat látni és egy helyet ahol leülhetünk kicsit pihenni, beszélgetni. Ezen kívül van három titkos projektem, amiről egyelőre nem számolok be, mert fikciónak hangozhat, de azon leszek, hogy ne csak fikció maradjon.
2021

VÉGSZÓ

A célom, hogy a 2022-es év a megújulás éve legyen! A FémDekor Kft. egy újabb szintre lépjen, minden tekintetben! Olyan magasra tegyük a lécet, amilyen magasra csak lehetséges! Azt akarom, hogy minden kolléga büszke lehessen arra, hogy itt dolgozik!

Remélem nem untattalak ezzel a bemutatkozóval, és a leírtak után pozitív véleménnyel vagy rólunk. Azt nem tudom garantálni, hogy a legjobb árat tőlünk fogod kapni, de annyit ígérhetek, hogy arra fogunk törekedni, hogy munkánk minőségében kifogást ne találhass.