Miért minket válassz?

Úgy gondolom, akkor vagyunk a legjobb választás számodra, ha egy olyan céget keresel, amelyik magas színvonalon és megbízhatóan végzi el a rábízott munkát.

Olyan emberekkel dolgozom, akiknek bátran odaadnám a saját lakáskulcsomat is. Különös figyelmet fordítunk a környezetünkre, nálunk nem fordul elő törés-zúzás. Garanciális igény esetén mindig elérhetőek vagyunk, és a szükséges protokollt betartva gyorsan elhárítjuk a problémát.

Mivel pontosan tudjuk, milyen problémákat okozhat egy be nem tartott határidő, ezért kiemelten figyelünk arra, hogy amit vállalunk, az mindig időben elkészüljön. Az eddigi ügyfeleink túlnyomó többsége maximálisan elégedett volt a munkánkkal, és ez nem a véletlen műve.

Kik vagyunk és miért mi?

Turóczi Ákos Ferenc

Tulajdonos

Honnan indultunk és hová tartunk?

Szeretném megosztani veled a történetünket, hogy jobban megismerj minket: kik vagyunk, honnan indultunk, és merre tartunk. Ígérem, hogy ha velem tartasz a következő néhány percben, őszinte és igaz mondatokat fogsz olvasni.

Először is, engedd meg, hogy bemutatkozzam. Turóczi Ákos vagyok, a FémDekor Kft. ügyvezető igazgatója, és a cég 100%-ban az én tulajdonom.

Lakatos pályafutásom 2007-ben kezdődött, amikor édesapám, Turóczi Ferenc és társa megalapították a lakatos vállalkozásukat. 2010-ig dolgoztam náluk, de egy idő után azt éreztem, hogy a cég által képviselt ügyfélszemléletet nem tudom tovább őszintén képviselni. Ezért úgy döntöttem, hogy saját vállalkozást indítok, és bebizonyítom, hogy a válság ellenére is lehet sikeresen működni és pozitív mérleget felmutatni.

A startvonalon állva még nem látni a verseny végét

2010 márciusában megalakult a FémDekor Kft. Nagy lendülettel és üres zsebbel vágtam bele, elhatározva, hogy megmutatom: Magyarországon is lehet olyan lakatos cég, amely elfogadható áron kínál minőségi munkát.

Kezdetben 2, majd 3 fővel indítottuk el a termelést. Az első nyereséget folyamatosan visszaforgattam a cégbe, hogy bővítsük gépparkunkat és egyre jobb minőséget tudjunk előállítani egyre rövidebb idő alatt. A minőség számomra a legfontosabb! Ha valami nem áll úgy, ahogy kellene, az számomra olyan, mint egy „szálka a szememben.”

Tudnom kellett dönteni a minőség és az ár között. Olcsó anyagokkal és vacak szerszámokkal nem lehet szépen dolgozni, és a jó szakember is pénzbe kerül. Én a minőség mellett tettem le a voksomat, mert szerintem itt az ideje, hogy a minőség kerüljön előtérbe! Csak minőségi kéziszerszámokkal és gépekkel, valamint képzett szakemberekkel lehet kiváló munkát végezni. Én kizárólag magyar szakemberekkel dolgozom, mert tudom, hogy te is azt szeretnéd, ha jól szituált magyar emberek dolgoznának az otthonodban, és az átvett munka örömet, ne pedig bosszúságot okozzon.

Bízom benne, hogy jó utat választottam, és a minőség győzni fog az ár felett. Mi olyan termékeket gyártunk, amelyek egy egész életre szólnak, nem csak pár évre vagy hónapra. Hozd meg a jó döntést, és bízd a munkát szakemberekre!

Mindent vissza a cégbe!

2011-re a csapatom már 5 főre bővült, és megnyitottam online kovácsoltvas áruházamat, a kovacsoltvasinfo.hu-t. Ezen a platformon ügyfeleink szélesebb körben tájékozódhattak termékeinkről, lehetőséget biztosítva számukra, hogy könnyebben megtalálják a számukra legmegfelelőbb megoldásokat. Az online jelenlét segített abban is, hogy növeljük elérhetőségünket és piaci jelenlétünket.

Az év során tovább fejlesztettük a vállalatunkat: különválasztottuk a vas- és rozsdamentes acélrészleget, így biztosítva, hogy minden szakágban a legmagasabb szintű hozzáértést tudjuk nyújtani. Ezzel a lépéssel lehetővé tettük, hogy a legjobb szakemberek dolgozzanak az adott területeken, garantálva a minőséget és a szakmai kiválóságot.

2011 gyakorlatilag arról szólt, hogy minden hasznot visszaforgattam a cégbe. Az elérhető legjobb szerszámokat szereztem be, mert hiszem, hogy csak jó szerszámmal lehet igazán jól dolgozni. Az új berendezések és eszközök segítségével tovább növeltük a termelékenységünket és javítottuk a munka minőségét.

A folyamatos fejlesztések és beruházások révén nem csak a termelés hatékonyságát és a munkafolyamatokat tudtuk optimalizálni, hanem a munkatársaim is egyre jobban fejlődtek, szakértelmük pedig napról napra növekedett. Az új eszközök és technológiák használata lehetővé tette számunkra, hogy még bonyolultabb és összetettebb projekteket is elvállaljunk, tovább növelve a vállalatunk hírnevét és piaci részesedését.

A 2011-es év tehát a fejlődés és a folyamatos beruházások időszaka volt. Büszke voltam arra, hogy cégünk egyre több elégedett ügyféllel és egyre magasabb szintű szakmai tudással rendelkezett.

Piacnyitás, terjeszkedés és beruházások

Elkezdtem rozsdamentes termékeket gyártani és értékesíteni online, amelyhez elkészült az ezzel a témával foglalkozó honlapunk is, a rmaruhaz.hu. Ez az új platform lehetőséget biztosított arra, hogy a rozsdamentes termékeink szélesebb körben váljanak elérhetővé, és az ügyfeleink könnyen hozzáférhessenek a kívánt termékekhez. Az oldal elindítása hatalmas lépés volt a cégünk számára, hiszen így még több emberhez jutottak el a minőségi rozsdamentes termékeink.

Az ügyfeleink elégedettségének és ajánlásainak köszönhetően 2-3 hónapra előre folyamatosan voltak megrendeléseink. Ez a stabilitás lehetőséget adott arra, hogy tovább bővítsem a céget. Immár 5 kolléga segített a kovácsoltvas- és vasszerkezetek összeállításában, míg 3 kolléga kizárólag rozsdamentes korlátokkal, üvegkorlátokkal és rozsdamentes szerkezetekkel foglalkozott. Emellett 1 kolléga az értékesítéssel és anyagbeszerzéssel foglalkozott, biztosítva, hogy mindig a legjobb alapanyagokkal dolgozhassunk.

Az elmúlt közel 3 évben több millió forintot fektettem kézi szerszámokba, különféle hegesztőgépekbe, fúróállványokba és csiszológépekbe. Ezek az eszközök nemcsak a munka minőségét javították, hanem az adott munkafázisokra fordított időt is jelentősen csökkentették. Mostanra elértük azt a szintet, hogy gyakorlatilag bármit meg tudtunk munkálni, legyen az rozsdamentes anyag vagy vas, és minőségileg kifogástalan termékeket tudtunk átadni ügyfeleinknek.

A munka felgyorsítása, költségcsökkentés

Újabb beruházásba kezdtem, megvásároltam egy újabb állványos csiszológépet, így már laposacélok és zártszelvények szálcsiszolását is el tudtuk végezni rendkívül rövid idő alatt és gazdaságosan. Ez az új eszköz jelentősen növelte a termelékenységünket, és lehetővé tette, hogy még jobb minőségű termékeket állítsunk elő rövidebb idő alatt. Ezen kívül a kéziszerszám készletünk is jelentősen bővült, több speciális darabot is beszereztünk, mint például csempemarókat, kézi szálcsiszoló gépeket, turbómarókat, speciális kézi fúrókat, szúró-vágó gépeket és sarokcsiszoló gépeket. Ezek az új eszközök lehetővé tették, hogy még precízebb és részletesebb munkát végezzünk, tovább növelve a termékeink minőségét.

A járműparkunk is bővült egy újabb haszongépjárművel, így az anyagok beszállítása is meggyorsult, és a fuvarozási költségeket is lényegesen csökkenteni tudtuk. Ez a beruházás nemcsak a hatékonyságunkat növelte, hanem lehetővé tette, hogy gyorsabban és rugalmasabban reagáljunk a megrendelésekre és a szállítási igényekre.

Minden beruházásunk a költségek csökkentése és a minőség javítása érdekében történt. Célunk az volt, hogy ügyfeleink számára a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk, miközben a vállalkozásunk versenyképességét is folyamatosan növeljük.

Ha eddig velem tartottál, akkor úgy gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy célunk a fejlesztés, a bővülés és a minőség javítása. Ebben az évben vásároltam egy ipari területet közel a telephelyünkhöz, ahol egy rendkívül modern lakatos műhely, egy raktár és egy irodaépület építése volt tervezve. Az új ipari terület megvásárlása lehetőséget adott arra, hogy tovább bővítsük a kapacitásainkat és javítsuk a munkakörülményeket.

Nagyobb célok, nagyobb tőke

2014 a spórolás éve volt számunkra, ugyanis új műhely építését terveztük. Első ütemben egy kétszintes, 2×100 négyzetméteres lakatosműhely és irodaépület megépítését terveztük, majd második ütemben egy egyszintes, 200 négyzetméteres lakatosműhelyt szerettünk volna megvalósítani. Azonban a második ütem végül nem valósult meg.

A szerkezetlakatos szakma kihalófélben van Magyarországon, ezért elhatároztam, hogy ha módomban áll, az új műhelyegyüttest oktatási célzattal is fogjuk használni. Ezzel lehetőséget kívántam nyújtani azoknak, akik fogékonyak a szakmára, hogy jobban megismerjék és megtanulják azt.

Erre az évre nagyon pozitívan tekintek vissza, mivel a vártnál jobban alakult, nem csak anyagi tekintetben. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptam a munkánkkal kapcsolatban, aminek nagyon örülök. Kiváló szakemberekkel találkoztam, akikkel jó kapcsolatot alakítottam ki, hiszen hasonlóan látjuk a világot. Végre eljutottunk oda, hogy annyi ember ismert már minket, hogy új ügyfeleink közel fele ajánlás útján jutott el hozzánk, ami úgy gondolom, nagy szó.

Ezek a visszajelzések erősítettek meg abban, hogy jó úton járunk. Az ügyfeleink elégedettsége és a pozitív vélemények alapján bátran mondhatom: „Jók vagyunk! Jó irányba haladunk!”. Ezúton is szeretném megköszönni a bizalmat mindenkinek, aki minket választott.

A spórolás és a beruházások mellett az év során számos más területen is fejlődtünk. Új gépeket és szerszámokat szereztünk be, amelyek lehetővé tették, hogy még precízebb és hatékonyabb munkát végezzünk. A csapatunk is bővült, új kollégák csatlakoztak hozzánk, akik hozzájárultak a cég sikeréhez és fejlődéséhez.

Technológiai fejlődés és kiváló üzletpolitika

Január minden cég számára kihívásokkal teli időszak. A kiadások megnőnek, sok alkalmazottat elbocsátanak, és sok vállalat még munkát sem talál, ami az árakat is lefelé nyomja. Gyakran előfordul, hogy a cégek mindent elvállalnak, még olyan munkákat is, amelyekhez nem értenek.

Nekünk azonban a jó üzletpolitikánknak köszönhetően ez az év remekül indult. Már januárban elértük, hogy március végéig teljes legyen a megrendelési naptárunk, ami igazán szenzációs eredmény! A csapatunk minden tagja biztos helyen volt, senkitől nem kellett megválnunk munkahiány miatt. Számomra ez hatalmas öröm, hiszen biztosítani tudtam a munkahelyeket minden kollégám számára. Visszatekintve elmondhatom, hogy egy igazán termékeny évet zártunk.

Az év egyik legnagyobb változása a munkánkban az volt, hogy a hagyományos mérőszalagos mérést felváltottuk egy sokkal modernebb, 3D-s méréstechnológiára. Ez lehetővé tette, hogy térben mérjünk, szinte milliméter pontossággal. A felmért pontokat egy CAD programmal tudtuk feldolgozni, így a felmért teret le tudtuk modellezni. Ez hatalmas segítség volt a tervezés során, és jelentősen növelte a munkánk pontosságát és hatékonyságát.

Ebben az évben is jelentős összegeket fektettünk szerszámokra és gépekre, hogy még gyorsabban és precízebben tudjunk dolgozni. Leelőlegeztünk egy 1.600 négyzetméteres ipari területet, amely a már meglévő, 1.000 négyzetméteres telephelyünkkel szomszédos. Bár egyelőre nem volt vele konkrét célunk, ezt a lépést a jövőre gondolva tettük meg, hogy bővítési lehetőségeink legyenek.

Az év egyik csalódása az új műhely építésének folyamatos problémái voltak. A cég, amellyel már gyakorlatilag megegyeztünk, teljesen elérhetetlenné vált. 1,3 millió forintot költöttünk a tervekre, de közel fél év alatt sem sikerült árajánlatot adniuk, pedig a pénz a rendelkezésünkre állt. Ez a malőr azonban nem árnyékolta be az egész évünket. A 2015-ös évet ennek ellenére sikeresnek könyvelem el, hiszen számos pozitív változást és fejlesztést hajtottunk végre, amelyek hosszú távon is meghatározóak lesznek cégünk számára.

Összességében 2015-ben jelentős lépéseket tettünk a technológiai fejlődés és a jövőbeli bővülés irányába, és továbbra is elkötelezettek vagyunk a minőség és az ügyfélelégedettség iránt. Az év tapasztalatai és eredményei megerősítettek abban, hogy jó úton járunk, és bizakodva tekintünk a jövőbe.

Nem kell a pénzem? Csalódás, átszervezés és győzelem

Ezt az évet szívesen kitöröltem volna a naptáramból! Ami rossz bekövetkezhetett, az meg is történt. Kezdjük azzal, hogy az említett építőipari cég végképp eltűnt. Bár dolgoztak és elérhetők voltak, semmi sem történt meg, amit megbeszéltünk velük. Végül feladtam a küzdelmet. Ha nem kell nekik 50 millió forint, akkor odaadom másnak! Ez számomra különösen furcsa volt, mert mi még egy fali kapaszkodót is felszerelünk, ami éppen csak gazdaságos, pedig nem vagyunk rászorulva. Nem értettem, hogy lehet, hogy egy cég nem akar 50 milliót? Nem vagyok nehéz ügyfél, mert mindig pontosan fizetek, sőt, gyakran előre is. Az 1,3 millió forintos tervezési díjat is előre utaltam a cégnek, úgy, hogy egy kapavágás sem történt előtte. Azt hittem, ez jelent valamit. De nem. Nekik nem kellett a pénzem.

A másik nagy csalódás az év második felében történt. Az év elején fel kellett vennem néhány embert, mert rengeteg munkánk volt. Azt gondoltam, így több lesz a bevétel. Utólag azt kell mondanom, nagy hiba volt. A két új munkatárs, akikben megbíztam, visszaélt a bizalommal, és a munka nagy részét ellötyögték. A minőséggel nem volt gond, mert a csoportvezetőm kézben tartotta a dolgokat, de a tempóval komoly problémák voltak. Sajnos ez az információ nagyon lassan ért el hozzám, mert a kollégák között erős volt a bajtársiasság, így közel fél évig negyed gázzal haladtunk. Tudtam, hogy baj van, de fél év kellett ahhoz, hogy rájöjjek, mi okozza a problémát. A két sráctól megváltam, és átszervezést hajtottam végre a cégben, de így vissza tudtam állítani a rendet.

Az év második felében több beruházás is történt. Ismét vásároltunk újabb lézeres szintező eszközöket, valamint egy vadonatúj ívelő gépet is beszereztünk, így többféle profilú anyagot meg tudtunk ívelni. Továbbá törlesztettük az új telek ez évre eső részletét is, ami biztosította, hogy folytathassuk a terjeszkedést és a jövőbeli terveink megvalósítását.

Bár az év tele volt kihívásokkal és csalódásokkal, tanulságos volt számomra. Az elvesztegetett idő és a hibák ellenére sikerült megerősíteni a cég működését és biztosítani a jövőbeli növekedést. Megtanultam, hogy a bizalom és a pontosság mennyire fontos, és hogy mindig készen kell állni a változásokra és a kihívásokra. Az év végére visszatekintve, a nehézségek ellenére sikerült fejlődni és előre lépni, ami reményt ad a következő évre.

Ákos! Tartsd nyitva a szemed, mert az szúr hátba, akire a legkevésbé számítasz!

Amilyen rossz volt az elmúlt év, annyira jól indult a 2017-es. Természetesen nincs olyan év, ami ne okozna csalódást, és ez sem volt másképp. A legbizalmasabb kollégám, gyerekkori barátom, sajnos nagy csalódást okozott már az év második napján. Összeférhetetlenség miatt el kellett válnunk útjainktól, azonnali hatállyal. Ez főként azért fájt, mert reméltem, egyszer ráhagyhatom a cég irányításának nagy részét, és kicsit távolabbról szemlélhetem a működést. Nem így lett. Békében váltunk el, ami számomra nagy megnyugvás. Ezúton is sok sikert kívánok neki, őszintén!

Nem sokkal később rá kellett jönnöm, hogy több sebből vérzik a cégem, mint először gondoltam, ezért újabb lépéseket kellett tennem. Két másik kollégával is meg kellett szakítanom a munkakapcsolatot összeférhetetlenség miatt. Ők ketten maguktól távoztak egy szerencsésnek mondható helyzet következtében. Az égiek segítettek nekem ebben.

Szerencsére úgy tudtam alakítani a cég működését, hogy lényegesen nem befolyásolta a munkák átadásának menetét. Két hetes csúszás keletkezett a munkáinkban emiatt, de ezt két hónapon belül helyreállítottuk. Az aktuális ügyfelek 99%-a megértette a kialakult helyzetet és rugalmasan kezelte. Ezúton is köszönet minden időbeni segítségért! A helyreállításban nagy szerepe volt egy lakatos kollégának, aki önzetlenül, szabadidejében is segített, valamint visszacsábítottam egy régi, kiváló kollégát, aki beállt a sorba, és maximális odaadással tolta a szekeret. Ők hatalmas segítséget nyújtottak ebben a kritikus időszakban.

Nehéz pillanat volt ez a cég életében, nem tagadom, de így utólag visszatekintve jó tanulópénz is. Sajnos rá kellett jönnöm, hogy nem szabad senkiben vakon megbízni és csak rá hagyatkozni. Mindig magamból indulok ki, és azt feltételezem, hogy mindenki olyan becsületes, mint én. Sajnos ez nem mindig van így.

Ebben az évben főként az informatikai rendszerünket fejlesztettük, és sok apró új szerszámot szereztünk be a cégbe. Mivel nagyrészt mindenünk megvan, így nagyobb beruházásokra nem volt szükség.

Minden nehézség ellenére extra profittal zártuk a 2017-es évet, ami szintén elgondolkodtatott. Azok az emberek, akiket kulcsfontosságúnak gondoltam, már nincsenek a cégben, és ennek ellenére a profit nőtt. Ez elgondolkodtató, de ennél tovább nem mennék.

Összességében, 2017 tanulságos és sikeres év volt. A kihívások és a nehézségek ellenére sikerült megerősíteni a cég működését és biztosítani a jövőbeli növekedést. Büszke vagyok arra, amit elértünk, és hálás vagyok mindazoknak, akik ebben támogattak minket. Az év végére visszatekintve, a nehézségek ellenére sikerült fejlődni és előre lépni, ami reményt ad a következő évre.

A fogvédő kiesett, de már a helyére raktam.

Most érzem igazán úgy, hogy olyan emberek dolgoznak a cégemben, akikkel tényleg közösek a céljaink. Az elmúlt évhez képest 50%-kal emelkedtek a bérek. Iszonyatos a szakképzett munkavállalókért folytatott verseny ebben az iparágban. Szerencsére a termelés is felfelé ívelőben van, főleg az elmúlt évekhez képest, így a kollégáknak is folyamatosan több jut ezáltal.

Már az év elején kicseréltük hegesztő gépeink 50%-át a legmodernebb kivitelre, hogy még szebben tudjanak a kollégák hegeszteni, illetve még egy munkaállomást felszerszámoztam, hogy a rozsdamentes részleg is gyorsuljon. Az év közepén pedig kicseréltük a többi hegesztőgépet is, így mondhatom, hogy teljesen megújult az eszközparkunk.

Júniusban teljesen átszervezésre került a rozsdamentes anyagok értékesítése, komoly tárgyalásokba kezdtem a beszállító partnerekkel, így az árainkat nagyon kedvezővé tudtuk varázsolni a vásárlóink számára. A weboldalunk (rmaruhaz.hu) is teljesen megújult, mind külsőre, mind jogi szempontból. A termékek értékesítéséhez egy jól képzett kollégát is alkalmaztam, aki maximálisan megállja a helyét a pozíciójában.

Közeledve az év végéhez vásároltam egy szinte új tehergépkocsit a szerelős kollégáknak, mivel a régi már nagyon kiszolgálta az idejét.

Sok-sok kiváló döntés és rengeteg beruházás.

Januárban nagy változással kezdtem az évet, ugyanis alkalmaztam egy mérnök kollégát, akinek a feladata lett a teljes szénacél oldal irányítása, felmérése, és a hozzá tartozó tervek elkészítése. Az új kolléga gyakorlatilag a munkám 50%-át levette a vállamról. Természetesen a kontroll részemről ezután se marad el, de egy kicsit “hátrébb tudtam lépni” és a fontosabb feladatok felé fordítottam a fejem. (A rozsdamentes és az üveg “oldal” továbbra is az én kompetenciámba tartozott, illetve a nagyobb projektek.)

Az év elején vásároltam egy szinte vadonatúj platós tehergépkocsit. Kicseréltük a másik régi vasat is. Kiszolgálta már az is az idejét. (Ezúton is köszönöm neki, hogy eddig velünk volt  )

A webáruházunkat is (rmaruhaz.hu) tovább finomítottuk, lényegesen bővült a kínálatunk. A kiemelkedően jó minőségnek köszönhetően a partneri hálózatunk is nagymértékben bővült. Szinte bármilyen kérésnek eleget tudunk tenni! Egyedi termék gyártással is foglalkozunk, akár tervezéssel, műszaki szaktanácsadással egybekötve.

Minden évben szoktunk valamilyen alapítványt támogatni, főleg egészségügyi vonalon mozgókat. A bevételünk egy részét ebben az évben is adományokra fordítottuk, mert hiszem, hogy ezzel valóban segíteni tudunk másoknak.

A már megvásárolt új telken megkezdtük az új műhelyünk megépítését. A felhalmozott tőkénk egy igen nagy részét erre a célra fordítottuk. Nagyon lassan tudtuk „összeszedni” azokat a szakembereket, akikre rá mertem bízni az építkezést, ezért lassan haaldtunk a kivitelezéssel. Az építést egy tőlünk független cégre bíztam, mivel nekünk más jellegű megbízásaink voltak.

Az év második felében vásároltam egy szinte új, full extrás “szaladgálós” Ford Custom-ot, mivel lényegesen megnövekedett a szállítási igény a cégen belül. Ezzel a lépéssel minden idősebb gépkocsi lecserélésre került, így a cégben ekkor már 3db 4 évnél fiatalabb Ford gépkocsival fuvaroztunk.

A rozsdamentes gyártó szegmenst ebben az évben +1 fővel bővítettük, illetve teljesen felszerszámoztuk. Nekifogtunk az ekkor még bérelt műhelyünk felújításának is. Új munkaállomások épültek és új eszközöket szereztünk be.

Megvásárlásra került egy komoly fúró maró berendezés is, amivel speciális marási és fúrási munkákat is eltudunk végezni.

A COVID-19 helyzetet kiválóan kezeltük. Megtartottuk a létszámot és a profitunk is nőtt.

2020 az építkezés és a COVID elleni harc éve volt! Nagyon kemény év volt ez, minden szempontból!

Márciusban, amikor már mindenki komolyan vette a COVID-19 helyzetet, akkor a kollégáim is aggódni kezdtek. Mi lesz akkor, ha be kell zárnunk? Mivel sokakat váratlanul ért ez a helyzet és nem volt kellő mértékű megtakarításuk, így a munkahelyek megtartásának érdekében 10.000.000 Ft-ot különítettem el arra az esetre, ha be kell zárnunk. A jogi részt félretéve feltett szándékom volt, hogy ezt az összeget a munkahelyek megtartására fordítom, még akkor is, ha nekem ez komoly veszteséget jelent. Biztos voltam benne, ha ezt teszem, akkor amikor elindul az élet, nem kell a nulláról kezdeni mindent és ezzel előnyhöz jutok. Szerencsére nem volt szükség a félretett összegre, ugyanis az építőipart nem érintette olyan súlyosan a járvány, mint más szolgáltató cégeket. (A feleségem vállalkozását be kellett zárni ideiglenesen.)

Amikor láttam, hogy ha nem is teljes gőzzel, de tudunk haladni tovább, vettem egy nagy levegőt és az elmúlt évben megkezdett építkezést nem állítottam meg, mondván, ha most megállítom, akkor megint 1-2 évet csúszhatunk az átvétellel, illetve az építési engedélyem is lejár, ami újabb problémákat vet fel. Az építkezés folytatódott és év végére meg is épült az új műhely.

A műhelyünk megépítésével egyidőben teljesen felújítottunk egy kisebb irodaépületet. Az alapon és a négy falon kívül semmi nem maradt a régi. Ebbe az épületbe is a legkorszerűbb eszközök lettek beépítve, egyedi bútorok, okos fűtésrendszer, légkondicionálás. Itt jegyezném meg, hogy a lakatos műhely is légkondicionált lesz, ami nem egy hétköznapi dolog!

Az iroda körül elkezdtük megépíteni a megálmodott sütőhelyet. Itt az új helyen teljesen más alapokra akarom helyezni a munkát! Új, modern munkaállomások, újabb gépek, szebb környezet, jobb életkörülmények és nem utolsó sorban egy bográcsozóhely, ahol alkalmanként le tudunk ülni a kollégákkal a munkát hátrahagyva egy kicsit lazítani, beszélgetni.

Ebben az évben meglepett a cég engem is egy új gépjárművel, mivel már úgy gondolta, hogy eleget használtam a sajátomat.  Szóval, ezúton is köszönöm szépen a cégnek.  Az elmúlt 10 évben megdolgoztunk érte!

Az informatikai rendszerünket is újraépítettük. Nem mondom, hogy Google szintű adattárolással rendelkezünk, de úgy gondolom, hogy kisebb informatikai cégek megirigyelnék, ami most nekünk van. Úgy gondolom, hogy 2021-ben az ügyfelek adatainak a kezelése kiemelt fontosságú! Alapjáraton több tároló eszközön tükrözve (RAID) tartjuk az adatokat, amelyek helyileg is el vannak különítve egymástól, a maximális biztonság érdekében. Szinte mindent digitálisan intézünk, próbáljuk a papírt a lehető legnagyobb mértékben kiszorítani az életünkből, sajnos 100%-ig egyenlőre nem tudjuk, de törekszünk rá!

Éppen az év végén, az utolsó pillanatban átvettük a műhelyünket és megkaptuk a használatbavételi engedélyt is, gyakorlatilag karácsonyi ajándék gyanánt. Az év végén megrendezésre kerülő céges ebéd is a vírushelyzet miatt, a szokásoktól eltérően az új műhelyünkben volt megtartva.

Költözés a saját telephelyünkre.

2021 – Az év első három hete azzal telt, hogy átköltöztünk az új műhelyünkbe. Mindent át kellet pakolni. Mivel a költözés, berendezkedés egy hétre volt tervezve, ezért nagyon sokat kivett belőlünk minden tekintetben. A januárunk nagyjából mínusz nullával lett egyenlő.

Ezúton is jelzem, hogy nem kell aggódnod a költözés miatt, ugyanis csak egy utcával feljebb költözünk, így ha eddig a közelség miatt jártál hozzánk, most sem kell messzebbre menni. Az eddigi kb. 450m2-es bérelt területünk, 2.600m2-re növekedett, amin azt csinálunk, amit csak akarunk. Felszabadító érzés!

Január – februárban nagyjából 10M Ft értékben ruháztunk be. A műhelyünkbe új eszközök kerültek, mindenkinek lett új asztala, szekrénye, hegesztőgépe, szerszámai. Vásároltunk egy komoly fűrészgépet is, amivel a munkadarabok vágása még pontosabban és gyorsabban tud megtörténni. Bővültek a munkaállomások számai is, hogy a termelés gyorsulhasson, és ezzel új munkahely lehetőségét is megteremtettük.

A műhelyen kívül is történtek változások. Vásároltunk egy raktárkonténert, kerítés építettük, fehér murvával leszórattam közel a telep teljes területét, parkolókat építettünk, illetve folytattuk az iroda körül a tereprendezést. A már korábban leelőlegezett telket (határidő előtt 2 évvel) végtörlesztettük, így már teljes egészében a miénk.

Az irodába csináltattunk saját, egyedi tervezésű bútorokat, valamint elkészült a konyha is. Csodaszép, fényezett fehér bútorból készült, rozsdamentes acél fogantyúkkal, beépített mikróval, hűtővel. Úgy csináltattam meg, mintha az otthonomba készült volna, hisz ez a második otthonom és a kollégáimnak is. Szeretném, ha minőségi környezetben lennének.

Az irodában felkerült a falra a recepcióhoz egy kivetítő, amin reklámanyagaink futnak, valamint hátulra egy picike  4K UHD tévé is, ami egyrészt dekoráció, másrészt a mi szórakozásunkat, pihenésünket is szolgálja majd remélhetőleg. Néha kell regenerálódni!

A vírus még mindig a nyakunkon van, de a mi iparágunkat szerencsére nagy mértékben nem sújtja, már csak ezért sem, mert a felújítási támogatás az építőipart támogatja jelenleg. Szerencsére nincsenek likviditási problémáink, biztos tőkével rendelkezünk ahhoz, hogy a további terveinknek lendülettel nekifuthassunk.

Ebben az évben nagyon megdrágultak az alapanyagok, ezért többször is árat kellett emelnünk. Egyenlőre nem érzünk ennek kapcsán visszaesést a megrendelések számában, de kicsit tartok attól, hogy mit hoz a jövő.

Az év végén, ami egyébként is a legnehezebb anyagi szempontból, 200.009 Km-nél a beépítésre használt gépkocsink feladta és a motor tönkrement benne. Nehéz döntés volt, de mivel a kollégáim nagyon rendben tartották a kocsit és műszakilag is mindig karban volt tartva, úgy döntöttem megmentem. És ha már megmentem, akkor újat is faragok belőle. Ennek kapcsán kapott egy vadonatúj gyári motort minden elemével és egy nagy szervízt is egyben. 3,2M Ft volt a javítás.

Ebben az évben a covid minden nyűgje és bosszúsága, valamint a kollégák nagyobb óraszámú hiányzása ellenére is rekord bevételre és profitra tettünk szert, így növekedni tudunk jövőre is. A jövő év megint nehéz lesz, mivel megint egy többtízmilliós beruházásba kezdünk. A következő évben még egy műhelyt szeretnénk megépíteni, mivel a vassal foglalkozó részlegünk még a régi, bérelt telephelyen van és szeretnénk őket is modern környezetben tudni a lehető legrövidebb idő alatt.

Szeretném az új telephelyet otthonossá varázsolni, szeretnék fákat, virágokat látni és egy helyet ahol leülhetünk kicsit pihenni, beszélgetni. Ezen kívül van három titkos projektem, amiről egyelőre nem számolok be, mert fikciónak hangozhat, de azon leszek, hogy ne csak fikció maradjon.

Bárcsak lenne egy év, amikor nem kell tüzet oltani!

Ennek az évnek az eleje nehezen indult, mivel több szerződött ügyfelünk késésről számolt be saját területén, ezért a határidőre elvállalt munkák beépítését nem tudtuk időben megkezdeni. Nagy lyuk alakult ki ennek kapcsán, amit nehezen tudtunk betömni.

Már év elején bővültünk +1 fővel. Felvettünk egy anyagbeszerző – raktáros kollégát, mivel az előző évhez képest lényegesen nőttek az ezzel kapcsolatos feladatok. Ezzel egyidőben webshopos házhozszállítás szolgáltatásunk is bővült. Immár akár 6m hosszúságban is tudunk házhozszállítást vállalni országosan, saját szállításban.

Ennek az évnek az elején kezdődött meg az Orosz – Ukrán háború, ami miatt alapanyaghiány keletkezett, és ez közvetlen kihatással volt az árakra. Az alapanyagok árai drasztikusan emelkedni kezdtek. Ennek kapcsán egy nagyon nehéz, de az ügyfeleink számára igen kedvező döntést hoztunk, mégpedig azt, hogy a már meglévő szerződések esetén semmit nem emelünk az árainkon, annak ellenére sem, hogy erre a szerződésünk lehetőséget adott volna. Gyakorlatilag az árváltozás a profitunkból került kompenzálásra. Az év első negyedévében a profit nulla volt. Cserébe viszont sok elégedett ügyfelet tudhattunk a hátunk mögött.

A fenti események kapcsán volt egy igen borús időszak az életemben, mivel már a negyedik hónapnál jártunk és az egyenlegünk szinte semmit nem növekedett. Tudtam, hogy építkezni kell, tudtam, hogy minden baj ellenére előrefelé kell menekülni, de a számok azt mondták, ne tegyem. Mindennek oka a fent már említett döntésem volt. Ennek ellenére minden beruházást jóváhagytam és folytattam.

Ez év februárban kellett volna megkezdődnie az új szénacél feldolgozó műhelyünk megépítésének is, de az építész tervező egy hatalmas hibát vétett és egy jogi probléma miatt ez nem tudott megkezdődni csak novemberben. Mivel novemberig az árak drasztikusan megemelkedtek, így ez nekem megközelítőleg 20M Ft-os többletköltséget generált. Nem volt őszinte a mosolyom, amikor beszéltem vele ennek kapcsán.

Az év közepén úgy döntöttem, hogy felveszek még egy tervezőmérnök kollégát, hogy át tudjam adni neki a tervezői feladatok nagy részét, ezzel könnyítve a magam és egy másik mérnök kolléga munkáját. Így év végén visszatekintve ez egy kiváló döntés volt a részemről, mivel az új kolléga maximálisan lojális a céghez és rendkívül ügyfélcentrikus a hozzáállása is. Az iroda így öt fővel tökéletesen, fennakadás-mentesen üzemel.

Az év második feléig kipörgettük a nullás haszonnal kecsegtető vállalásokat. Az eddig bevált és jól működő árazásunkat alapjaiban szedtük szét és gondoltuk újra. A szerződésünk is megváltozott, több új tétel beépítésre került, ami mindkét oldalt egyformán védi. A fenti intézkedések hatására a cég új erőre kapott és év végére bőven behoztuk az év eleji lemaradást. Az év végét rendkívül jó számokkal zártuk és az eddigi legmagasabb profitot realizáltuk a cégben.

Novemberben megkezdődött végre az új szénacél feldolgozó építése, minden papír a helyére került. Előreláthatólag 2023 február hónapjában tudjuk használatba venni. Ezzel a lépéssel át tudjuk hozni a kollégák másik felét is az új telephelyre és a bérleti szerződést fel tudjuk mondani, ezzel rengeteget spórolva.

A szokástól eltérően év közben is emeltünk az emberek fizetésén, mert láttuk a számukra növekvő terheket. Jövő évtől jelentősen támogatni fogjuk a dolgozók munkábajárását is, mivel az üzemanyagárak az egekbe szöktek. A bérek is a szokásoshoz képest jelentősen növekedni fognak az ez évi teljesítmény alapján.

Partnereink száma és minősége is sokat növekedett az elmúlt évben. Több elismert cég is minket választott partnereként, ezáltal komoly projektekben vettünk részt. Óvodák, iskolák, társasházak fémszerkezeti munkáit készítettük el, és nem utolsó sorban az ország egyik legnagyobb kézilabdacsarnokában is helyet kaptak termékeink. Ami külön elismerés, hogy kivétel nélkül minden kiemelt partnerünktől azt a visszajelzést kaptuk, – “Lesz még folytatás!” Ez talán a legnagyobb elismerés számomra.

Mindennek ellenére az év vége némiképp aggodalommal tölt el, mert ugyan már márciusra is vannak vállalásaink, de az év utolsó két hónapjában a rendelések intenzitása a megszokotthoz képest csökkent. Kérdés, mit hoz nekünk a 2023-as év? Egy biztos, optimistán állok a következő időszakhoz is, hisz másként nem szabad. Abból főzünk majd, ami van!

Áram árak elszabadulása és az építőipar hanyatlása éve alatt is fejlődtünk!

Úgy kezdődött ez az év, hogy az a cég, aki a villamosenergiát biztosítja az új telephelyre, közölte, nagyon drágán tudta megvenni az idei áram mennyiséget, így nekünk is emelnie kell. Számszerűen ez azt jelentette, hogy az eddigi 180-220.000 Ft os átlag számla 450-550.000 Ft-ra emelkedett. Januárban kaptam egy 680.000 Ft-os számlát, csak hogy jól induljon az évem. Gondolom, neked is ismerős a helyzet. Egyből gondolkodni kezdtem, hogyan oldjam meg, mert beépíteni az árakba nem lehet ezt az összeget azonnal.

Mindeközben a cégem egyik fele az új telephelyen a másik fele pedig még a régi (bérelt) telephelyen volt, amikor gyakorlatilag megvásárolták “alólunk” a bérelt műhelyt. A telephely tulaja eladta a telket, így világossá vált, hogy a legrövidebb időn belül át kell költöztetnem a csapat másik felét is az új telephelyre. A tulajdonátvétellel a műhely bérleti díj háromszorosára nőtt, ezzel is ösztönözve minket a gyors eltávozásra. Hát… Mit mondjak? Nem esett jól, így a villany után!

Jelezném, hogy nagyon kedvezően béreltük a műhelyt, így nem kövezhetem meg ezért az új bérbeadót. Én is így tettem volna…

Éppen egy évünk volt, hogy kicsit magunkhoz térjünk az előző műhely megépítése után, majd kaptam a nyakamba a hidegzuhanyt megint. Szerencsére mindig odafigyeltem, hogy legyen elég tartalékunk, így volt mihez nyúlni ismét, de mivel az idő ellenem dolgozott, a magasabb bérleti díj miatt, így úgy döntöttem hitelt veszek fel és felgyorsítom az építkezést. Kiszámoltam, hogy a hitellel jobban járok, mintha fizetem az emelt bérleti díjat. A második műhely építése abszolút prioritásba került.

Az új műhely az év első felében megépült és minden kollégát átköltöztettem. 2023-mat írtunk, így mindenki tudja, hogy az alapanyagárak és a munkadíjak az egekben voltak. És nekem mikor máskor? Ekkor kellett építkeznem! Most már kimondhatom, hogy nem vagyok szerencsés az építkezésben. Tanácsot kérnél, hogy mikor építkezz? Ne engem kérdezz!

Mivel az építés a teljes telek újraalakítását is magával hozta, így gyakorlatilag az egész telket legyalultam és mindent újragondolva megcsináltunk. Ilyen az, amikor az ember nem 500M Ft-tal a zsebében tud 0-ról vállalkozást indítani.

Az új műhely belsejét berendeztük, lettek új munkaállomások, szekrények és minden, ami a munkához kell. Tettünk fel egy csipogós órát is, hogy a kollégák nehogy elfelejtsenek ebédelni menni.

Az év ezen szakában igencsak szuszogtam, mert rengeteg pénz ment ki a zsebemből. A “szerencse” az volt, hogy munkánk volt bőven, így befelé is szépen áramlott a pénz annak ellenére, hogy, mint később kiderült, volt egy igen nagy probléma a cégben, amit csak 2024 elején vettem észre. De erről majd később…

Már az év elején tudtam, hogy kell valamit kezdenem a magas villanyszámlával, így megrendeltem egy 15 kW-os napelem rendszert a telephelyünkre. Ez már az év harmadik harmadában volt, így igen kedvező feltételekkel jutottam hozzá. Sajnos visszatáplálni nem tudunk, így ami jön, az megy is alapon használjuk el. Még nyári adataim nincsenek, de így a téli időszakban a fogyasztásunk 20%-át napelemek látják el. Ha jó a becslésem, akkor nyáron 80%-ban ki fogja váltani a napelem a fogyasztásunkat. Még egy 20 kW-os akkuparkon gondolkodom, de egyelőre a “matek” nem kielégítő, így várok vele.

Ebben az évben vettünk egy vadonatúj esztergapadot és egy olyan csiszológépet, amivel sík felületek csiszolását tudjuk rendkívül gyorsan elvégezni. Ennek köszönhetően a termékeink ára csökkent mindamellett, hogy a profitunk nőtt. Az év vége felé az egyik kollégámnak köszönhetően egy új partnerre is szert tettünk, ami rendkívül megnövelte a versenyképességünket. Változatlan profit mellett, több prémium “alvó” termék ára drasztikusan csökkent, ami várhatóan nagyobb eladási számhoz vezet majd.

Ebben az évben is, mint minden évben hoztam rossz döntést is! Az egyik rossz döntésem az volt, hogy a csökkenő keresletre az építőipar hanyatlása kapcsán későn reagáltam.

2022-ben az építőipari támogatás nagyon felpörgette a piacot, ezért létszámban bővültünk, hogy ki tudjuk elégíteni az igényeket, majd a háború következményei és a támogatás megszűnése okán a kereslet lényegesen csökkent. Azt reméltem, hogy ez időszakos és ezért tovább foglalkoztattam néhány embert, mint kellett volna.

Sajnos néha kell unszimpatikus döntést is hozni, ha többen vagyunk, mint amire szükség van. Két főtől megváltunk 2023-ban. Ez volt egy első eset a működésünk alatt, hogy azért kellett megválnom valakitől, mert nem tudtam neki munkát adni. Kudarc érzésem volt, annak ellenére, hogy tudtam sokan mások is hoztak hasonló döntéseket ebben az időszakban.

Közeledve az év végéhez nem voltam optimista, mert a csapból is az folyt, hogy az építőipar számára az egyik legnehezebb év következi. Ez nem jó hír… rossz érzéssel töltött el, de bíztam a parnereinkben, megrendelőinkben, hogy ha már költenek, azt nálunk teszik majd. Én annyit ígértem, hogy a minőségből nem engedünk!

A 2023-as évre és a számaira visszatekintve egy átlagos évet tudhatok a hátam mögött, annak ellenére, hogy olyan feladatokat és helyzeteket oldottunk meg, ami embertpróbáló volt. Alapvetően elégedett vagyok és azt kívánom a 2024-es év is legyen legalább ennyire produktív, mint az ez év volt.

2024-ES CÉLOK

  • Szeretném növelni a partnercégeink számát legalább 20%-al.
  • A termelés javításával szeretném csökkenteni 5-10%-al a termékeink árát a profit megtartása mellett.
  • Legalább a 2023-as év profitját szeretném realizálni 2024-ben is.
  • A jelenlegi létszámot megtartani, illetve ha lesz megrendelői igény, akkor egy tervezővel bővülni.

Remélem nem untattalak ezzel a bemutatkozóval, és a leírtak után pozitív véleménnyel vagy rólunk. Azt nem tudom garantálni, hogy a legjobb árat tőlünk fogod kapni, de annyit ígérhetek, hogy arra fogunk törekedni, hogy munkánk minőségében kifogást ne találhass.

Felkeltettük érdeklődését?

Scroll to Top