Miért minket válassz?
Úgy gondolom, hogy akkor vagyunk optimális döntés számodra, ha olyan céggel akarsz együtt dolgozni, aki magas színvonalon végzi el a rábízott munkát.
Olyan emberekkel dolgozom, akiknek bátran odaadnám a saját lakáskulcsomat is. A környezetünkre rendkívüli figyelmet szentelünk, nem törünk-zúzunk. Garanciális igény esetén elérhetőek vagyunk, és a szükséges protokollt betartva elhárítjuk a problémát. Mivel nekünk is alkalmazkodni kell másokhoz, és pontosan tudjuk, milyen problémát szül egy be nem tartott határidő, ezért azon vagyunk, hogy amit vállalunk az határidőre el is készüljön. Eddigi ügyfeleink túlnyomó többsége (99,7%-a) maximálisan elégedett volt a munkánkkal és ez, úgy gondolom, nem a szerencsének köszönhető.
Honnan indultunk és hová tartunk?
A következő bemutatkozás talán egy blogba, önéletrajzba jobban beleillene, ennek ellenére szeretném itt megosztani a tapasztalataimat veled, hogy jobban beleláss abba, kik vagyunk, és milyen irányba tartunk. Ígérem őszinte és igaz mondatokat fogsz olvasni, ha velem tartasz a következő néhány percben.
Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. Turóczi Ákos vagyok, a FémDekor Kft. ügyvezető igazgatója. A FémDekor Kft. 100%-ban az én tulajdonom.
Lakatos pályafutásom kezdetét 2007-re datálom, amikor édesapám, Turóczi Ferenc és társa megalapította lakatos vállalkozását. Ennél a cégnél dolgoztam egészen 2010-ig. A céget azért hagytam ott, mert azt éreztem, hogy a cég által képviselt ügyfélszemléletet nem tudom tovább őszintén képviselni. Úgy döntöttem, hogy megalapítom saját vállalkozásomat és megmutatom, hogy a válság ellenére is lehet pozitív mérleget felmutatni.
A startvonalon állva még nem látni a verseny végét
2010 márciusában 2 majd 3 fővel elindítottuk a termelést. A kezdeti hasznot a cégbe visszaforgatva folyamatosan bővítettem gépparkunkat, hogy egyre jobb minőséget, egyre kevesebb idő alatt tudjak előállítani. A minőség számomra a legfontosabb! Ha valami nem úgy áll, ahogy kell, mint „Szálka a szememben.", zavar.
Tudnom kellett dönteni! Választanom kellett a minőség és az ár között, ugyanis olcsó anyagokkal nem lehet szépen dolgozni, vacak szerszámokkal nem tudnánk minőségi munkát átadni, valamint a jó szakember is pénzbe kerül. Én a minőség mellett tettem le a voksomat, mivel úgy gondolom, hogy szemetet már éppen elég cég gyárt, itt az ideje, hogy a minőség legyen előtérbe helyezve! Azon cégeknek, akik a piaci ár alatt dolgoznak, nem telik minőségi kéziszerszámokra és gépekre. Egyszerűen nem tudják megfizetni a jó szakembereket, ezért munkájuk a legtöbb esetben minősíthetetlen. Én kizárólag magyar szakemberekkel vagyok hajlandó együtt dolgozni, mivel tudom, hogy te is azt szeretnéd, ha jólszituált magyar emberek dolgoznának az otthonodban, és az átvett munka olyan legyen, hogy örömet és ne bosszúságot okozzon.
Abban bízom, hogy jó utat választottam, és a minőség győzni fog az ár felett. Mi olyan termékeket gyártunk, ami egy egész életre szól, nem pár évre, hónapra. Én nem szeretnék egy (bocsánat) ocsmány terméket bámulni életem végéig és azzal vigasztalni magam, hogy spóroltam pár tízezer forintot, ugyanis sok esetben ennyin múlik. Hozd meg a jó döntést és bízd a munkát szakemberekre!
Mindent vissza a cégbe!
Piacnyitás, terjeszkedés és beruházások
Az elmúlt közel 3 évben több millió forintért vásároltam kézi szerszámokat, a legkülönfélébb hegesztőgépeket, fúróállványokat és csiszológépeket, hogy a munka minősége tovább javulhasson, és az adott munkafázisra fordított idő csökkenhessen. Most jutottunk el oda, hogy gyakorlatilag bármit (rozsdamentes anyagot, vasat) meg tudunk munkálni és minőségileg tényleg tökéletes termékeket tudunk átadni.
A munka felgyorsítása, költségcsökkentés
Ha eddig velem tartottál, akkor úgy gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy célunk a fejlesztés, a bővülés, és a minőség javítása. Ebben a évben vásároltam egy ipari területet közel a telephelyünkhöz, amire egy rendkívül modern lakatos műhely, egy raktár és egy irodaépület építése volt tervezve.
Nagyobb célok, nagyobb tőke
Technológiai fejlődés és kiváló üzletpolitika
Nem kell a pénzem? Csalódás, átszervezés és győzelem
Ákos! Tartsd nyitva a szemed, mert az szúr hátba, akire a legkevésbé számítasz!
Nem sokkal később rá kellett jönnöm, hogy több sebből vérzik a cégem, mint először gondoltam, ezért újabb lépéseket kellett tennem. Két másik kollégával kellett megszakítanom a munkakapcsolatunkat, szintén összeférhetetlenség miatt. Ők ketten maguktól távoztak, egy szerencsésnek mondható helyzet következtében. Odafentről az égiek segítettek nekem.
Szerencsére tudtam úgy alakítani a cégműködést, hogy lényegesen nem befolyásolta a munkák átadásának menetét. Két hetes csúszás keletkezett a munkáinkban emiatt, de ezt két hónapon belül helyreállítottuk. Az éppen aktuális ügyfelek 99%-a megértette a kialakult helyzetet, és rugalmasan kezelte. Ezúton is köszönet minden időbeni segítségért! A helyreállításban nagyon nagy szerepe volt az egyik lakatos kollégának, aki önzetlenül, szabadidejében is azon igyekezett, hogy segítsen nekem, illetve visszacsábítottam egy régi kiváló kollégát, aki beállva a sorba, maximális odaadással szintén tolta a szekeret. Hatalmas segítségem volt ebben a kritikus időszakban.
Nehéz pillanat volt ez a cégem életében, nem tagadom, de így utólag visszatekintve jó tanulópénz is. Sajnos tényleg senkiben az égadta egy világon nem szabad megbízni és csak rá hagyatkozni. Az a baj, mindig magamból indulok ki, úgy gondolom mindenki olyan becsületes, mint amilyen én vagyok. Sajnos ez nem így van.
Ebben az évben az informatikai rendszerünket fejlesztettük főként és sok apró új szerszám került be a cégbe, de mivel már nagyrészt mindenünk megvan, így nagyobb beruházások nem történtek.
Minden nehézség ellenére extra profittal zártuk a 2017-es évet, ami szintén erősen elgondolkodtatott. Azok az emberek már nincsenek a cégben, akiket kulcsfontosságúnak gondoltam, és ennek ellenére a profitom nőtt. Elgondolkodtató, de ennél tovább nem mennék.
A fogvédő kiesett, de már a helyére raktam.
Sok-sok kiváló döntés és rengeteg beruházás.
Az év elején vásároltam egy szinte vadonatúj platós tehergépkocsit. Kicseréltük a másik régi vasat is. Kiszolgálta már az is az idejét. (Ezúton is köszönöm neki, hogy eddig velünk volt
A webáruházunkat is (rmaruhaz.hu) tovább finomítottuk, lényegesen bővült a kínálatunk. A kiemelkedően jó minőségnek köszönhetően a partneri hálózatunk is nagymértékben bővült. Szinte bármilyen kérésnek eleget tudunk tenni! Egyedi termék gyártással is foglalkozunk, akár tervezéssel, műszaki szaktanácsadással egybekötve.
Minden évben szoktunk valamilyen alapítványt támogatni, főleg egészségügyi vonalon mozgókat. A bevételünk egy részét ebben az évben is adományokra fordítottuk, mert hiszem, hogy ezzel valóban segíteni tudunk másoknak.
A már megvásárolt új telken megkezdtük az új műhelyünk megépítését. A felhalmozott tőkénk egy igen nagy részét erre a célra fordítottuk. Nagyon lassan tudtuk "összeszedni" azokat a szakembereket, akikre rá mertem bízni az építkezést, ezért lassan haaldtunk a kivitelezéssel. Az építést egy tőlünk független cégre bíztam, mivel nekünk más jellegű megbízásaink voltak.
Az év második felében vásároltam egy szinte új, full extrás “szaladgálós” Ford Custom-ot, mivel lényegesen megnövekedett a szállítási igény a cégen belül. Ezzel a lépéssel minden idősebb gépkocsi lecserélésre került, így a cégben ekkor már 3db 4 évnél fiatalabb Ford gépkocsival fuvaroztunk.
A rozsdamentes gyártó szegmenst ebben az évben +1 fővel bővítettük, illetve teljesen felszerszámoztuk. Nekifogtunk az ekkor még bérelt műhelyünk felújításának is. Új munkaállomások épültek és új eszközöket szereztünk be.
Megvásárlásra került egy komoly fúró maró berendezés is, amivel speciális marási és fúrási munkákat is eltudunk végezni.
A COVID-19 helyzetet kiválóan kezeltük. Megtartottuk a létszámot és a profitunk is nőtt.
Márciusban, amikor már mindenki komolyan vette a COVID-19 helyzetet, akkor a kollégáim is aggódni kezdtek. Mi lesz akkor, ha be kell zárnunk? Mivel sokakat váratlanul ért ez a helyzet és nem volt kellő mértékű megtakarításuk, így a munkahelyek megtartásának érdekében 10.000.000 Ft-ot különítettem el arra az esetre, ha be kell zárnunk. A jogi részt félretéve feltett szándékom volt, hogy ezt az összeget a munkahelyek megtartására fordítom, még akkor is, ha nekem ez komoly veszteséget jelent. Biztos voltam benne, ha ezt teszem, akkor amikor elindul az élet, nem kell a nulláról kezdeni mindent és ezzel előnyhöz jutok. Szerencsére nem volt szükség a félretett összegre, ugyanis az építőipart nem érintette olyan súlyosan a járvány, mint más szolgáltató cégeket. (A feleségem vállalkozását be kellett zárni ideiglenesen.)
Amikor láttam, hogy ha nem is teljes gőzzel, de tudunk haladni tovább, vettem egy nagy levegőt és az elmúlt évben megkezdett építkezést nem állítottam meg, mondván, ha most megállítom, akkor megint 1-2 évet csúszhatunk az átvétellel, illetve az építési engedélyem is lejár, ami újabb problémákat vet fel. Az építkezés folytatódott és év végére meg is épült az új műhely.
A műhelyünk megépítésével egyidőben teljesen felújítottunk egy kisebb irodaépületet. Az alapon és a négy falon kívül semmi nem maradt a régi. Ebbe az épületbe is a legkorszerűbb eszközök lettek beépítve, egyedi bútorok, okos fűtésrendszer, légkondicionálás. Itt jegyezném meg, hogy a lakatos műhely is légkondicionált lesz, ami nem egy hétköznapi dolog!
Az iroda körül elkezdtük megépíteni a megálmodott sütőhelyet. Itt az új helyen teljesen más alapokra akarom helyezni a munkát! Új, modern munkaállomások, újabb gépek, szebb környezet, jobb életkörülmények és nem utolsó sorban egy bográcsozóhely, ahol alkalmanként le tudunk ülni a kollégákkal a munkát hátrahagyva egy kicsit lazítani, beszélgetni.
Ebben az évben meglepett a cég engem is egy új gépjárművel, mivel már úgy gondolta, hogy eleget használtam a sajátomat.
Az informatikai rendszerünket is újraépítettük. Nem mondom, hogy Google szintű adattárolással rendelkezünk, de úgy gondolom, hogy kisebb informatikai cégek megirigyelnék, ami most nekünk van. Úgy gondolom, hogy 2021-ben az ügyfelek adatainak a kezelése kiemelt fontosságú! Alapjáraton több tároló eszközön tükrözve (RAID) tartjuk az adatokat, amelyek helyileg is el vannak különítve egymástól, a maximális biztonság érdekében. Szinte mindent digitálisan intézünk, próbáljuk a papírt a lehető legnagyobb mértékben kiszorítani az életünkből, sajnos 100%-ig egyenlőre nem tudjuk, de törekszünk rá!
Éppen az év végén, az utolsó pillanatban átvettük a műhelyünket és megkaptuk a használatbavételi engedélyt is, gyakorlatilag karácsonyi ajándék gyanánt. Az év végén megrendezésre kerülő céges ebéd is a vírushelyzet miatt, a szokásoktól eltérően az új műhelyünkben volt megtartva.
Költözés a saját telephelyünkre.
Ezúton is jelzem, hogy nem kell aggódnod a költözés miatt, ugyanis csak egy utcával feljebb költözünk, így ha eddig a közelség miatt jártál hozzánk, most sem kell messzebbre menni. Az eddigi kb. 450m2-es bérelt területünk, 2.600m2-re növekedett, amin azt csinálunk, amit csak akarunk. Felszabadító érzés!
Január – februárban nagyjából 10M Ft értékben ruháztunk be. A műhelyünkbe új eszközök kerültek, mindenkinek lett új asztala, szekrénye, hegesztőgépe, szerszámai. Vásároltunk egy komoly fűrészgépet is, amivel a munkadarabok vágása még pontosabban és gyorsabban tud megtörténni. Bővültek a munkaállomások számai is, hogy a termelés gyorsulhasson, és ezzel új munkahely lehetőségét is megteremtettük.
A műhelyen kívül is történtek változások. Vásároltunk egy raktárkonténert, kerítés építettük, fehér murvával leszórattam közel a telep teljes területét, parkolókat építettünk, illetve folytattuk az iroda körül a tereprendezést. A már korábban leelőlegezett telket (határidő előtt 2 évvel) végtörlesztettük, így már teljes egészében a miénk.
Az irodába csináltattunk saját, egyedi tervezésű bútorokat, valamint elkészült a konyha is. Csodaszép, fényezett fehér bútorból készült, rozsdamentes acél fogantyúkkal, beépített mikróval, hűtővel. Úgy csináltattam meg, mintha az otthonomba készült volna, hisz ez a második otthonom és a kollégáimnak is. Szeretném, ha minőségi környezetben lennének.
Az irodában felkerült a falra a recepcióhoz egy kivetítő, amin reklámanyagaink futnak, valamint hátulra egy picike
A vírus még mindig a nyakunkon van, de a mi iparágunkat szerencsére nagy mértékben nem sújtja, már csak ezért sem, mert a felújítási támogatás az építőipart támogatja jelenleg. Szerencsére nincsenek likviditási problémáink, biztos tőkével rendelkezünk ahhoz, hogy a további terveinknek lendülettel nekifuthassunk.
Ebben az évben nagyon megdrágultak az alapanyagok, ezért többször is árat kellett emelnünk. Egyenlőre nem érzünk ennek kapcsán visszaesést a megrendelések számában, de kicsit tartok attól, hogy mit hoz a jövő.
Az év végén, ami egyébként is a legnehezebb anyagi szempontból, 200.009 Km-nél a beépítésre használt gépkocsink feladta és a motor tönkrement benne. Nehéz döntés volt, de mivel a kollégáim nagyon rendben tartották a kocsit és műszakilag is mindig karban volt tartva, úgy döntöttem megmentem. És ha már megmentem, akkor újat is faragok belőle. Ennek kapcsán kapott egy vadonatúj gyári motort minden elemével és egy nagy szervízt is egyben. 3,2M Ft volt a javítás.
Ebben az évben a covid minden nyűgje és bosszúsága, valamint a kollégák nagyobb óraszámú hiányzása ellenére is rekord bevételre és profitra tettünk szert, így növekedni tudunk jövőre is. A jövő év megint nehéz lesz, mivel megint egy többtízmilliós beruházásba kezdünk. A következő évben még egy műhelyt szeretnénk megépíteni, mivel a vassal foglalkozó részlegünk még a régi, bérelt telephelyen van és szeretnénk őket is modern környezetben tudni a lehető legrövidebb idő alatt.
Szeretném az új telephelyet otthonossá varázsolni, szeretnék fákat, virágokat látni és egy helyet ahol leülhetünk kicsit pihenni, beszélgetni. Ezen kívül van három titkos projektem, amiről egyelőre nem számolok be, mert fikciónak hangozhat, de azon leszek, hogy ne csak fikció maradjon.
Bárcsak lenne egy év, amikor nem kell tüzet oltani!
Már év elején bővültünk +1 fővel. Felvettünk egy anyagbeszerző - raktáros kollégát, mivel az előző évhez képest lényegesen nőttek az ezzel kapcsolatos feladatok. Ezzel egyidőben webshopos házhozszállítás szolgáltatásunk is bővült. Immár akár 6m hosszúságban is tudunk házhozszállítást vállalni országosan, saját szállításban.
Ennek az évnek az elején kezdődött meg az Orosz - Ukrán háború, ami miatt alapanyaghiány keletkezett, és ez közvetlen kihatással volt az árakra. Az alapanyagok árai drasztikusan emelkedni kezdtek. Ennek kapcsán egy nagyon nehéz, de az ügyfeleink számára igen kedvező döntést hoztunk, mégpedig azt, hogy a már meglévő szerződések esetén semmit nem emelünk az árainkon, annak ellenére sem, hogy erre a szerződésünk lehetőséget adott volna. Gyakorlatilag az árváltozás a profitunkból került kompenzálásra. Az év első negyedévében a profit nulla volt. Cserébe viszont sok elégedett ügyfelet tudhattunk a hátunk mögött.
A fenti események kapcsán volt egy igen borús időszak az életemben, mivel már a negyedik hónapnál jártunk és az egyenlegünk szinte semmit nem növekedett. Tudtam, hogy építkezni kell, tudtam, hogy minden baj ellenére előrefelé kell menekülni, de a számok azt mondták, ne tegyem. Mindennek oka a fent már említett döntésem volt. Ennek ellenére minden beruházást jóváhagytam és folytattam.
Ez év februárban kellett volna megkezdődnie az új szénacél feldolgozó műhelyünk megépítésének is, de az építész tervező egy hatalmas hibát vétett és egy jogi probléma miatt ez nem tudott megkezdődni csak novemberben. Mivel novemberig az árak drasztikusan megemelkedtek, így ez nekem megközelítőleg 20M Ft-os többletköltséget generált. Nem volt őszinte a mosolyom, amikor beszéltem vele ennek kapcsán.
Az év közepén úgy döntöttem, hogy felveszek még egy tervezőmérnök kollégát, hogy át tudjam adni neki a tervezői feladatok nagy részét, ezzel könnyítve a magam és egy másik mérnök kolléga munkáját. Így év végén visszatekintve ez egy kiváló döntés volt a részemről, mivel az új kolléga maximálisan lojális a céghez és rendkívül ügyfélcentrikus a hozzáállása is. Az iroda így öt fővel tökéletesen, fennakadás-mentesen üzemel.
Az év második feléig kipörgettük a nullás haszonnal kecsegtető vállalásokat. Az eddig bevált és jól működő árazásunkat alapjaiban szedtük szét és gondoltuk újra. A szerződésünk is megváltozott, több új tétel beépítésre került, ami mindkét oldalt egyformán védi. A fenti intézkedések hatására a cég új erőre kapott és év végére bőven behoztuk az év eleji lemaradást. Az év végét rendkívül jó számokkal zártuk és az eddigi legmagasabb profitot realizáltuk a cégben.
Novemberben megkezdődött végre az új szénacél feldolgozó építése, minden papír a helyére került. Előreláthatólag 2023 február hónapjában tudjuk használatba venni. Ezzel a lépéssel át tudjuk hozni a kollégák másik felét is az új telephelyre és a bérleti szerződést fel tudjuk mondani, ezzel rengeteget spórolva.
A szokástól eltérően év közben is emeltünk az emberek fizetésén, mert láttuk a számukra növekvő terheket. Jövő évtől jelentősen támogatni fogjuk a dolgozók munkábajárását is, mivel az üzemanyagárak az egekbe szöktek. A bérek is a szokásoshoz képest jelentősen növekedni fognak az ez évi teljesítmény alapján.
Partnereink száma és minősége is sokat növekedett az elmúlt évben. Több elismert cég is minket választott partnereként, ezáltal komoly projektekben vettünk részt. Óvodák, iskolák, társasházak fémszerkezeti munkáit készítettük el, és nem utolsó sorban az ország egyik legnagyobb kézilabdacsarnokában is helyet kaptak termékeink. Ami külön elismerés, hogy kivétel nélkül minden kiemelt partnerünktől azt a visszajelzést kaptuk, - “Lesz még folytatás!” Ez talán a legnagyobb elismerés számomra.
Mindennek ellenére az év vége némiképp aggodalommal tölt el, mert ugyan már márciusra is vannak vállalásaink, de az év utolsó két hónapjában a rendelések intenzitása a megszokotthoz képest csökkent. Kérdés, mit hoz nekünk a 2023-as év? Egy biztos, optimistán állok a következő időszakhoz is, hisz másként nem szabad. Abból főzünk majd, ami van!
VÉGSZÓ
A célom, hogy a 2023-as év a megújulás éve legyen! A FémDekor Kft. egy újabb szintre lépjen, minden tekintetben! Olyan magasra tegyük a lécet, amilyen magasra csak lehetséges! Azt akarom, hogy minden kolléga büszke lehessen arra, hogy itt dolgozik!
Remélem nem untattalak ezzel a bemutatkozóval, és a leírtak után pozitív véleménnyel vagy rólunk. Azt nem tudom garantálni, hogy a legjobb árat tőlünk fogod kapni, de annyit ígérhetek, hogy arra fogunk törekedni, hogy munkánk minőségében kifogást ne találhass.
Miért minket válassz?
Úgy gondolom, hogy akkor vagyunk optimális döntés számodra, ha olyan céggel akarsz együtt dolgozni, aki magas színvonalon végzi el a rábízott munkát.
Olyan emberekkel dolgozom, akiknek bátran odaadnám a saját lakáskulcsomat is. A környezetünkre rendkívüli figyelmet szentelünk, nem törünk-zúzunk. Garanciális igény esetén elérhetőek vagyunk, és a szükséges protokollt betartva elhárítjuk a problémát. Mivel nekünk is alkalmazkodni kell másokhoz, és pontosan tudjuk, milyen problémát szül egy be nem tartott határidő, ezért azon vagyunk, hogy amit vállalunk az határidőre el is készüljön. Eddigi ügyfeleink túlnyomó többsége (99,7%-a) maximálisan elégedett volt a munkánkkal és ez, úgy gondolom, nem a szerencsének köszönhető.
Honnan indultunk és hová tartunk?
A következő bemutatkozás talán egy blogba, önéletrajzba jobban beleillene, ennek ellenére szeretném itt megosztani a tapasztalataimat veled, hogy jobban beleláss abba, kik vagyunk, és milyen irányba tartunk. Ígérem őszinte és igaz mondatokat fogsz olvasni, ha velem tartasz a következő néhány percben.
Először is engedd meg, hogy bemutatkozzam. Turóczi Ákos vagyok, a FémDekor Kft. ügyvezető igazgatója. A FémDekor Kft. 100%-ban az én tulajdonom.
Lakatos pályafutásom kezdetét 2007-re datálom, amikor édesapám, Turóczi Ferenc és társa megalapította lakatos vállalkozását. Ennél a cégnél dolgoztam egészen 2010-ig. A céget azért hagytam ott, mert azt éreztem, hogy a cég által képviselt ügyfélszemléletet nem tudom tovább őszintén képviselni. Úgy döntöttem, hogy megalapítom saját vállalkozásomat és megmutatom, hogy a válság ellenére is lehet pozitív mérleget felmutatni.
A startvonalon állva még nem látni a verseny végét
2010 márciusában 2 majd 3 fővel elindítottuk a termelést. A kezdeti hasznot a cégbe visszaforgatva folyamatosan bővítettem gépparkunkat, hogy egyre jobb minőséget, egyre kevesebb idő alatt tudjak előállítani. A minőség számomra a legfontosabb! Ha valami nem úgy áll, ahogy kell, mint „Szálka a szememben.", zavar.
Tudnom kellett dönteni! Választanom kellett a minőség és az ár között, ugyanis olcsó anyagokkal nem lehet szépen dolgozni, vacak szerszámokkal nem tudnánk minőségi munkát átadni, valamint a jó szakember is pénzbe kerül. Én a minőség mellett tettem le a voksomat, mivel úgy gondolom, hogy szemetet már éppen elég cég gyárt, itt az ideje, hogy a minőség legyen előtérbe helyezve! Azon cégeknek, akik a piaci ár alatt dolgoznak, nem telik minőségi kéziszerszámokra és gépekre. Egyszerűen nem tudják megfizetni a jó szakembereket, ezért munkájuk a legtöbb esetben minősíthetetlen. Én kizárólag magyar szakemberekkel vagyok hajlandó együtt dolgozni, mivel tudom, hogy te is azt szeretnéd, ha jólszituált magyar emberek dolgoznának az otthonodban, és az átvett munka olyan legyen, hogy örömet és ne bosszúságot okozzon.
Abban bízom, hogy jó utat választottam, és a minőség győzni fog az ár felett. Mi olyan termékeket gyártunk, ami egy egész életre szól, nem pár évre, hónapra. Én nem szeretnék egy (bocsánat) ocsmány terméket bámulni életem végéig és azzal vigasztalni magam, hogy spóroltam pár tízezer forintot, ugyanis sok esetben ennyin múlik. Hozd meg a jó döntést és bízd a munkát szakemberekre!
Mindent vissza a cégbe!
Piacnyitás, terjeszkedés és beruházások
Az elmúlt közel 3 évben több millió forintért vásároltam kézi szerszámokat, a legkülönfélébb hegesztőgépeket, fúróállványokat és csiszológépeket, hogy a munka minősége tovább javulhasson, és az adott munkafázisra fordított idő csökkenhessen. Most jutottunk el oda, hogy gyakorlatilag bármit (rozsdamentes anyagot, vasat) meg tudunk munkálni és minőségileg tényleg tökéletes termékeket tudunk átadni.
A munka felgyorsítása, költségcsökkentés
Ha eddig velem tartottál, akkor úgy gondolom, nem árulok el nagy titkot azzal, hogy célunk a fejlesztés, a bővülés, és a minőség javítása. Ebben a évben vásároltam egy ipari területet közel a telephelyünkhöz, amire egy rendkívül modern lakatos műhely, egy raktár és egy irodaépület építése volt tervezve.
Nagyobb célok, nagyobb tőke
Technológiai fejlődés és kiváló üzletpolitika
Nem kell a pénzem? Csalódás, átszervezés és győzelem
Ákos! Tartsd nyitva a szemed, mert az szúr hátba, akire a legkevésbé számítasz!
Nem sokkal később rá kellett jönnöm, hogy több sebből vérzik a cégem, mint először gondoltam, ezért újabb lépéseket kellett tennem. Két másik kollégával kellett megszakítanom a munkakapcsolatunkat, szintén összeférhetetlenség miatt. Ők ketten maguktól távoztak, egy szerencsésnek mondható helyzet következtében. Odafentről az égiek segítettek nekem.
Szerencsére tudtam úgy alakítani a cégműködést, hogy lényegesen nem befolyásolta a munkák átadásának menetét. Két hetes csúszás keletkezett a munkáinkban emiatt, de ezt két hónapon belül helyreállítottuk. Az éppen aktuális ügyfelek 99%-a megértette a kialakult helyzetet, és rugalmasan kezelte. Ezúton is köszönet minden időbeni segítségért! A helyreállításban nagyon nagy szerepe volt az egyik lakatos kollégának, aki önzetlenül, szabadidejében is azon igyekezett, hogy segítsen nekem, illetve visszacsábítottam egy régi kiváló kollégát, aki beállva a sorba, maximális odaadással szintén tolta a szekeret. Hatalmas segítségem volt ebben a kritikus időszakban.
Nehéz pillanat volt ez a cégem életében, nem tagadom, de így utólag visszatekintve jó tanulópénz is. Sajnos tényleg senkiben az égadta egy világon nem szabad megbízni és csak rá hagyatkozni. Az a baj, mindig magamból indulok ki, úgy gondolom mindenki olyan becsületes, mint amilyen én vagyok. Sajnos ez nem így van.
Ebben az évben az informatikai rendszerünket fejlesztettük főként és sok apró új szerszám került be a cégbe, de mivel már nagyrészt mindenünk megvan, így nagyobb beruházások nem történtek.
Minden nehézség ellenére extra profittal zártuk a 2017-es évet, ami szintén erősen elgondolkodtatott. Azok az emberek már nincsenek a cégben, akiket kulcsfontosságúnak gondoltam, és ennek ellenére a profitom nőtt. Elgondolkodtató, de ennél tovább nem mennék.
A fogvédő kiesett, de már a helyére raktam.
Sok-sok kiváló döntés és rengeteg beruházás.
A COVID-19 helyzetet kiválóan kezeltük. Megtartottuk a létszámot és a profitunk is nőtt.
Márciusban, amikor már mindenki komolyan vette a COVID-19 helyzetet, akkor a kollégáim is aggódni kezdtek. Mi lesz akkor, ha be kell zárnunk? Mivel sokakat váratlanul ért ez a helyzet és nem volt kellő mértékű megtakarításuk, így a munkahelyek megtartásának érdekében 10.000.000 Ft-ot különítettem el arra az esetre, ha be kell zárnunk. A jogi részt félretéve feltett szándékom volt, hogy ezt az összeget a munkahelyek megtartására fordítom, még akkor is, ha nekem ez komoly veszteséget jelent. Biztos voltam benne, ha ezt teszem, akkor amikor elindul az élet, nem kell a nulláról kezdeni mindent és ezzel előnyhöz jutok. Szerencsére nem volt szükség a félretett összegre, ugyanis az építőipart nem érintette olyan súlyosan a járvány, mint más szolgáltató cégeket. (A feleségem vállalkozását be kellett zárni ideiglenesen.)
Amikor láttam, hogy ha nem is teljes gőzzel, de tudunk haladni tovább, vettem egy nagy levegőt és az építkezést nem állítottam meg, mondván, ha most megállítom, akkor megint 1-2 évet csúszhatunk az átvétellel, illetve az építési engedélyem is lejár, ami újabb problémákat vet fel. Az építkezés folytatódott és év végére meg is épült az új műhely.
A műhelyünk megépítésével egyidőben teljesen felújítottunk egy kisebb irodaépületet. Az alapon és a négy falon kívül semmi nem maradt a régi. Ebbe az épületbe is a legkorszerűbb eszközök lettek beépítve, egyedi bútorok, okos fűtésrendszer, légkondicionálás. Itt jegyezném meg, hogy a lakatos műhely is légkondicionált lesz, ami nem egy hétköznapi dolog!
Az iroda körül elkezdtük megépíteni a megálmodott sütőhelyet. Itt az új helyen teljesen más alapokra akarom helyezni a munkát! Új, modern munkaállomások, újabb gépek, szebb környezet, jobb életkörülmények és nem utolsó sorban egy bográcsozóhely, ahol alkalmanként le tudunk ülni a kollégákkal a munkát hátrahagyva egy kicsit lazítani, beszélgetni.
Ebben az évben meglepett a cég engem is egy új gépjárművel, mivel már úgy gondolta, hogy eleget használtam a sajátomat.
Az informatikai rendszerünket is újraépítettük. Nem mondom, hogy Google szintű adattárolással rendelkezünk, de úgy gondolom, hogy kisebb informatikai cégek megirigyelnék, ami most nekünk van. Úgy gondolom, hogy 2021-ben az ügyfelek adatainak a kezelése kiemelt fontosságú! Alapjáraton több tároló eszközön tükrözve (RAID) tartjuk az adatokat, amelyek helyileg is el vannak különítve egymástól, a maximális biztonság érdekében. Szinte mindent digitálisan intézünk, próbáljuk a papírt a lehető legnagyobb mértékben kiszorítani az életünkből, sajnos 100%-ig soha nem fogjuk tudni, de törekszünk rá!
Éppen az év végén, az utolsó pillanatban átvettük a műhelyünket és megkaptuk a használatbavételi engedélyt is, gyakorlatilag karácsonyi ajándék gyanánt. Az év végén megrendezésre kerülő céges ebéd is a vírushelyzet miatt, a szokásoktól eltérően az új műhelyünkben volt megtartva.
Költözés a saját telephelyünkre. Ez már a 11. kör és az élen vagyunk.
Ezúton is jelzem, hogy nem kell aggódnod a költözés miatt, ugyanis csak egy utcával feljebb költözünk, így ha eddig a közelség miatt jártál hozzánk, most sem kell messzebbre menni. Az eddigi kb. 450m2-es bérelt területünk, 2.600m2-re növekedett, amin azt csinálunk, amit csak akarunk. Felszabadító érzés!
Január – februárban nagyjából 10M Ft értékben ruháztunk be. A műhelyünkbe új eszközök kerültek, mindenkinek lett új asztala, szekrénye, hegesztőgépe, szerszámai. Vásároltunk egy komoly fűrészgépet is, amivel a munkadarabok vágása még pontosabban és gyorsabban tud megtörténni. Bővültek a munkaállomások számai is, hogy a termelés gyorsulhasson, és ezzel új munkahely lehetőségét is megteremtettük.
A műhelyen kívül is történtek változások. Vásároltunk egy raktárkonténert, kerítés építettük, fehér murvával leszórattam közel a telep teljes területét, parkolókat építettünk, illetve folytattuk az iroda körül a tereprendezést. A már korábban leelőlegezett telket (határidő előtt 2 évvel) végtörlesztettük, így már teljes egészében a miénk.
Az irodába csináltattunk saját, egyedi tervezésű bútorokat, valamint elkészült a konyha is. Csodaszép, fényezett fehér bútorból készült, rozsdamentes acél fogantyúkkal, beépített mikróval, hűtővel. Úgy csináltattam meg, mintha az otthonomba készült volna, hisz ez a második otthonom és a kollégáimnak is. Szeretném, ha minőségi környezetben lennének.
Az irodában felkerült a falra a recepcióhoz egy kivetítő, amin reklámanyagaink futnak, valamint hátulra egy picike
A vírus még mindig a nyakunkon van, de a mi iparágunkat szerencsére nagy mértékben nem sújtja, már csak ezért sem, mert a felújítási támogatás az építőipart támogatja jelenleg. Szerencsére nincsenek likviditási problémáink, biztos tőkével rendelkezünk ahhoz, hogy a további terveinknek lendülettel nekifuthassunk.
Ebben az évben nagyon megdrágultak az alapanyagok, ezért többször is ára kellett emelnünk. Egyenlőre nem érzünk ennek kapcsán visszaesést a megrendelések számában, de kicsit tartok attól, hogy mit hoz a jövő.
Az év végén, ami egyébként is a legnehezebb anyagi szempontból, 200.009 Km-nél a beépítésre használt gépkocsink feladta és a motor tönkrement benne. Nehéz döntés volt, de mivel a kollégáim nagyon rendben tartották a kocsit és műszakilag is mindig karban volt tartva, úgy döntöttem megmentem. És ha már megmentem, akkor újat is faragok belőle. Ennek kapcsán kapott egy vadonatúj gyári motort minden elemével és egy nagy szervízt is egyben. 3,2M Ft volt a javítás. Ezzel egy időben megrendeltem egy vadonatúj tehergépkocsit is, hogy a szerelős srácok a lehető legüzembiztosabb gépkocsikkal közlekedhessenek.
Ebben az évben a covid minden nyűgje és bosszúsága, valamint a kollégák nagyobb óraszámú hiányzása ellenére is rekord bevételre és profitra tettünk szert, így növekedni tudunk jövőre is. A jövő év megint nehéz lesz, mivel megint egy többtízmilliós beruházásba kezdünk. A következő évben még egy műhelyt szeretnénk megépíteni, mivel a vassal foglalkozó részlegünk még a régi, bérelt telephelyen van és szeretnénk őket is modern környezetben tudni a lehető legrövidebb idő alatt.
Szeretném az új telephelyet otthonossá varázsolni, szeretnék fákat, virágokat látni és egy helyet ahol leülhetünk kicsit pihenni, beszélgetni. Ezen kívül van három titkos projektem, amiről egyelőre nem számolok be, mert fikciónak hangozhat, de azon leszek, hogy ne csak fikció maradjon.
VÉGSZÓ
A célom, hogy a 2022-es év a megújulás éve legyen! A FémDekor Kft. egy újabb szintre lépjen, minden tekintetben! Olyan magasra tegyük a lécet, amilyen magasra csak lehetséges! Azt akarom, hogy minden kolléga büszke lehessen arra, hogy itt dolgozik!
Remélem nem untattalak ezzel a bemutatkozóval, és a leírtak után pozitív véleménnyel vagy rólunk. Azt nem tudom garantálni, hogy a legjobb árat tőlünk fogod kapni, de annyit ígérhetek, hogy arra fogunk törekedni, hogy munkánk minőségében kifogást ne találhass.