Mi kovácsoltvas jellegű kerítéseket és kovácsoltvas jellegű korlátokat készítünk. Minden olyan korlát, kerítés, ami hegesztett kötést tartalmaz, azt kovácsoltvas jellegűnek kellene nevezni, de mivel a köztudatban ez nincs jelen, így mindenki csak kovácsoltvasnak nevezi.
A Google Tends statisztika alapján az emberek csak pár százaléka használja a „jellegű” kifejezést egyéb szókapcsolatokban, mint például „kovácsoltvas jellegű kerítés”. A „kovácsoltvas kerítés” kifejezés a legkeresettebb. Aki a „kovácsoltvas jellegű kerítés” kifejezést használja a weboldalán címekben vagy menünévben, marketing szempontból öngyilkosságot hajt végre. Sajnos, ezen okból használja mindenki helytelenül a kifejezést.
Beszéltem pár díszműkováccsal és jogosan sérti az önérzetüket az, hogy látszólag egy szinten kezelik a többnyire kézzel kovácsolt munkájukat egy hegesztett, elemekből összeállított kovácsolt jellegű termékkel. A befektetett idő összehasonlíthatatlan!
Úgy gondolom, hogy azt kell elérni első körben, hogy az emberek „kovácsoltvas jellegű kerítés”-t kezdjék el használni, de ahhoz tájékoztatni kell őket a különbségről. Ha már az emberek elkezdenek majd így keresni, akkor a cégek saját döntésük alapján erre a kifejezésre fogják optimalizálni a weboldalukat, videóanyagaikat, stb.
Nem a cégek fejében kell meglátásom szerint rendet tenni, mert azok csak alkalmazkodnak az ügyfelekhez. Az ügyfelek, emberek fejében kell helyre tenni a két kifejezésben rejlő különbséget. Ehhez videóanyagok, írott sajtóanyagon keresztül vezet az út.
Azt javaslom, ha egyelőre a címekben nem is, de a szöveges tartalomba legyen tisztázva, hogy ki, milyen terméket gyárt és az milyen technológiával készül el. Mi már a kezdetektől fogva ezt helyesen kommunikáljuk, ezért kérek minden szakmabelit, hogy tegye ugyanezt, ezzel megfelelően tájékoztatva a vásárlóit.
Én annyit ígérek, hogy ezt támogatni fogom és igyekszem a különbségekre felhívni a figyelmet.