Általános Szerződési Feltételek (KF)

I. Cégadatok

Cégnév: FÉMDEKOR Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2143 Kistarcsa, Nagytarcsai út 4.
Nyilvántartási szám: NAIH-111933/2017
Adószám: 12456305-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-186178
Nyilvántartó hatóság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Bankszámlaszám: K&H Zrt 10401914-50526566-75661011
(a továbbiakban: vállalkozó)

II. Nyitvatartás

Az aktuális nyitvatartásunkról a https://femdekor.hu/kapcsolat/ oldalon tájékozódjon.
Munkaszüneti napokon az Ügyfélszolgálat zárva tart, nem elérhető.
(Felhíjuk szíves figyelmüket, hogy a hatályos jogszabályok alapján munkaszüneti napok a következő napok: január 1., március 15., Nagypéntek, Húsvét hétfő, május 1., Pünkösd hétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25.-26.)

III. Kapcsolattartás

  1. A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a kommunikáció elsődleges formája az email (a megrendelőlapon/szerződésen feltüntetett emailcímen). Minden más eszközön való kommunikáció számon nem kérhető egyik fél részéről sem.
  2. A megrendelőlapon/szerződésen megtalálható a kapcsolattartó telefonszáma. A telefonon egyeztetett utánrendelést, módosításokat a megrendelőnek írásos formában, e-mailben kell jeleznie a Vállalkozó felé, amit a vállalkozó írásos visszaigazolással nyugtáz. Amennyiben nem kap írásos megerősítés a megrendelő úgy a leírtak számon nem kérhetők egyik fél részéről sem.

IV. Vállalási feltételek

  1. A vállalkozó kötelezettséget vállal arra vonatkozólag, hogy a megrendelőlapon, a tétellistában feltüntetett szolgáltatásokat elvégzi, termékeket határidőre legyártja, illetve a késztermékeket rendelkezésre bocsátja.
  2. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés csak és kizárólag a tétellistában feltüntetett tételekre vonatkozik. A megrendelőlapon feltüntetett termékek cikkszámának és darabszámának a visszaellenőrzése a megrendelő feladata (rmaruhaz.hu; etaruhaz.hu).
  3. Amennyiben a vállalkozó hivatalos gyártási tervet nem kap a legyártandó termékről, abban az esetben semmilyen felelősség ezzel kapcsolatban nem terheli.
  4. Mindenféle szóbeli egyeztetést a vállalkozó díjmentesen végez, segítő szándékkal. Az ilyen szóbeli egyeztetésből adódó esetleges félreértés nem számon-kérhető a kivitelező és a megrendelő részéről sem!
  5. A megrendelő kötelessége és felelőssége a tétellistában szereplő tételeket összeegyeztetni a beépítés helyszínével, jogszabályokkal, esetlegesen rendelkezésére álló tervekkel, ugyanis a pontos beépítést önmaga végzi. A vállalkozónak a megrendelő kérésére lehetőséget kell adni arra, hogy a megrendelő a megvásárolni szándékozó termék méreteiről meggyőződhessen.
  6. A megrendelő ezen szerződés elfogadásával kijelenti, hogy megfelelően tájékoztatva lett a megvásárolni kívánt termék minőségéről és annak mindenre kiterjedő összetételéről.
  7. Amennyiben a megrendelés tartalmaz a megrendelő által írásban kért egyedi méretezésű, módosított terméket, úgy a teljes megrendelés egyedi gyártásnak minősül. A megrendelő lapon ezt az [egyedi] szóval jelöljük.

V. Gyártási és beépítési segédlet igény esetén

  1. Gyártási és beépítési segédlet, továbbiakban terv.
  2. A megrendelőnek a feladata, hogy a vállalkozónak minden olyan információt átadjon, ami a terv elkészítéséhez szükséges. A méreteket a vállalkozó műszaki rajz (kézi skicc) formájában fogadja. (Felülnézet, oldalnézet, metszet).
  3. Amennyiben a vállalkozó javaslatot tesz gyártási terv formájában a megrendelő számára, úgy a megrendelő feladata a terveken feltüntetett méretek és anyagok ellenőrzése, helyszínnel, jogszabályokkal való összeegyeztetése, szükség szerinti véleményezése.
  4. A megrendelő kötelessége és felelőssége a tétellistában szereplő tételeket összeegyeztetni a tervekkel, ugyanis a pontos beépítést önmaga végzi.
  5. A vállalkozó köteles a megrendelő esetleges módosítási kérelmének eleget tenni, illetve az esetlegesen hiányzó méreteket kérésére megadni, abban az esetben, ha az a kiválasztott termékkel szorosan összefügg.
  6. A vállalkozónak a tervezés megkezdése előtt lehetősége van a tervezési díjon módosítani. Amennyiben azt a megrendelő nem fogadja el, úgy lehetősége van a megrendelést lemondani, ebben az esetben az esetlegesen befizetett, erre a munkára vonatkozó előleg visszajár.
  7. A tervezési díj, a megrendelés meghiúsulása esetén is megilleti a vállalkozót, amennyiben a tervezés megkezdődött.

VI. Szerződéskötés menete

  1. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a szerződés hatálybalépésének feltétele lehet akár ráutaló magatartás is. (Például.: Az általunk emailben megküldött megrendelő lapra válaszolva, megrendelési szándékát abban jelezve. Pénzügyi teljesítés a megrendelés automatikus elfogadását jelenti.)
  2. A megrendelőnek lehetősége van a vállalkozótól aláírt, lebélyegzett szerződést is kérni, ezt a megrendelés leadása előtt jelezni kell felé, ez esetben a vállalkozó számára is ugyanezen formán kell a szerződést visszajuttatni. Az ügymenet meggyorsítása érdekében az 1. pontban foglaltak szerint is hatályba lép a megrendelés.

VII. Fizetési feltételek

  1. Az áru kizárólag a végszámla kiegyenlítése után vehető át. Ez alól kivétel a postai úton átadott utánvétes termékek.
  2. Késedelmes fizetés esetén a vállalkozó automatikusan mentesül a vállalt határidő betartása alól.
  3. A vállalkozó saját döntéskörben kérhet előleget a megrendelt termékre, ennek mértékéről az ajánlat és a megrendelőlap ad tájékoztatást.

VIII. Személyes áruátvétel

  1. A megvásárolt áru a megrendelő számára történő átadása elsősorban házhoz szállítással történik. A személyes átvételre olyan esetekben kerül sor, amikor az áru jellege, valamely tulajdonsága miatt a személyes átvételt indokolja.
  2. A vállalkozó a termék elkészültéről a megrendelőt köteles a lehetőségeihez mérten a lehető leghamarabb értesíteni.
  3. A megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy a termék elszállításáról gondoskodik a készre jelentést követő 5 munkanapon belül. Amennyiben ennek a kötelezettségének nem tesz eleget, a vállalkozó tárolási díjat számíthat fel, aminek mértéke 5.000 Ft+Áfa/nap. Ettől a vállalkozó eltérhet, amennyiben a megrendelő ezt írásban kéri.
  4. A termék átvátelekor a megrendelőnek kötelessége annak minőségi, mennyiségi ellenőrzése, a megrendelőlappal/számlával való összeegyeztetése. Amennyiben a megrendelőnek bárminemű kifogása van, azt átvételkor jeleznie kell a vállalkozó felé. Amennyiben semmilyen kifogással nem él a megrendelő, úgy a termék mindenneműen elfogadottnak minősül.
  5. A megrendelő tudomásul veszi, hogy a megvásárolt termékek felrakodásról saját magának kell gondoskodnia. A műhelyben dolgozó kollégáknak nem tartozik ez a feladat a munkaköri leírásukba. (Saját döntéskörben viszont segédkezhetnek, ez esetben viszont semminemű felelősség őket nem terheli.)
  6. Az elszállított áru gépjárműre való megfelelő rögzítéséről a megrendelőnek, vagy a megrendelő által megbízott szállítónak kell gondoskodnia.

IX. Házhoz szállítás

  1. A szállítási lehetőségekről és annak költségéről a megrendelő előzetesen a https://www.rozsdamentes-korlatelemek.hu/szallitasi-informaciok oldalon tájékozódhat, de a pontos feltételeket a megrendelőlap tartalmazza.
  2. A munkanapokon megrendelt termék(ek) szállítása futárszolgálat útján történik, a megrendelésben megadott címre. A termék(ek) áru(k) átvételéről a Vásárló köteles a saját felelősségére gondoskodni. A fuvarokat hetente kétszer (szerda és péntek) napokra szervezzük, ezeken a napokon viszi el a csomagot a futár. A csomagokkal való ügyintézés eddig terjed, a kiszállítás időpontját nem mi szervezzük, ezért a megrendeléskor az ügyfél által megjelölt szállítási időpontokat nem tudjuk figyelembe venni. A szállítás pontos időpontjáról a futárcég ad pontos tájékoztatást.
  3. Amennyiben a vállalkozó saját maga (saját gépjárművel) gondoskodik a szállításról (pl.: 4m-t meghaladó csomagok esetén): A termék lerakodásáról a megrendelőnek kell gondoskodnia. A sofőrnek tilos az áru lerakodásában segédkezni, kizárólag a rakomány lerakodásának lehetőségéről kell gondoskodnia. A lerakodásra alap esetben 30 perc áll rendelkezésre, de a felek ettől írásban eltérhetnek. A szállítás kapuig történik, de amennyiben a sofőr biztosítottnak látja a telken belüli lerakodás lehetőségét, úgy az áru telken belüli lerakodására is saját döntéskörben lehetőséget biztosíthat. A termék átvételekor a megrendelőnek kötelessége annak minőségi, mennyiségi ellenőrzése, a megrendelőlappal/számlával való összeegyeztetése. Amennyiben a megrendelőnek bárminemű kifogása van, azt az átvételkor kell a futárnak jelezi, amiről írásos dokumentáció készül. Amennyiben semmilyen kifogással nem él a termék átvevője, úgy a termék mindenneműen elfogadottnak minősül.
  4. Futárszolgálattal való kézbesítés esetén a termék átvételekor a megrendelőnek kötelessége annak minőségi, mennyiségi ellenőrzése, a megrendelőlappal/számlával való összeegyeztetése. Amennyiben a megrendelőnek bárminemű kifogása van, azt az átváteltől számítva 14 napon belül jeleznie kell a vállalkozó felé írásos formában. Amennyiben 14 napon belül semmilyen kifogással nem él a megrendelő, úgy a termék mindenneműen elfogadottnak minősül.
  5. Amennyiben a megrendelő a csomag sérülését észleli, úgy a Szállítótól köteles írásbeli igazolást kérni. A vállalkozó kizárólag abban az esetben tud kárigénnyel fellépni a szállító céggel szemben – és a megrendelőnek új, hibátlan árut küldeni – amennyiben írásbeli tájékoztatást kap a megrendelőtől a káreseményről és mellékeli az írásbeli igazolást. A vállalkozó minden esetben sértetlen csomagot ad át a szállító partner számára, ellenkező esetben a szállító partner nem veszi fel a csomagot. Az átadott és átvett szállításokat követően a vállalkozó reklamációt nem fogad el.
  6. Házhoz szállítás kizárólag Magyarország területére történő kiszállítás esetén vehető igénybe.
  7. A szállítás pontos díját a megrendelőlap tartalmazza.
  8. Terjedelmes csomag esetén (0,7 – 4m között) a tranzit idő a csomag felvételétől számítva minimum 2, maximum 5 munkanap.

X. Hozott áru

  1. A vállalkozónak a legnagyobb gondossággal kell eljárni a hozott anyag mozgatására, tárolására vonatkozólag.
  2. A hozott áruról a megrendelőnek szállítólevelet kell átadnia a vállalkozó számára, ami alapján a hozott termék darabszáma és műszaki tartalma beazonosítható. A hozott áru átvételét a vállalkozó ezen dokumentumon ellenjegyzi, ezzel tanúsítva annak átvételét. Ezen dokumentum hiányában a vállalkozót felelősség nem terheli esetleges mennyiségi reklamáció esetén.
  3. A hozott anyag esetleges sérüléseiről (ami befolyásolja a megmunkálást) a vállalkozónak értesíteni kell a megrendelőt, legkésőbb az anyag feldolgozása pillanatában. (Előfordulhat, hogy csak a feldolgozás közben vehetők észre sérülések, ezért arra nincs lehetőség, hogy ezt előre jelezze a vállalkozó.)

XI.Csomagolás

  1. Külön csomagolási költség alap esetben nem kerül felszámításra.
  2. Amennyiben a megrendelés mennyisége illetve a termék(ek) minősége indokolja a speciális vagy időigényes csomagolás szükségességét, abban az esetben a csomagolás költsége a megrendelőlapon fel van tüntetve.
  3. Házhoz szállítás esetén a vállalkozó köteles a futárszolgálat által meghatározott módon csomagolni a termékeit és lehetőség szerint azt megvédeni az esetleges sérülésektől.
  4. Személyes átvétel esetén a termékeket olyan anyagba csomagolja a vállalkozó díjmentesen, ami megóvja azokat a porszennyeződéstől. A megrendelő felelőssége és kötelessége a szállított anyagokat olyan módon csomagolni, hogy azok szállítás közben ne sérüljenek. Ehhez csomagolóanyagot (hullám papírt) a vállalkozó díj ellenében biztosít, amennyiben azt a megrendelő kéri.

XII. Tulajdonjog

  1. A vállalkozó a leszállított termék(ek) tulajdonjogát minden esetben fenntartja a termék(ek) ellenértékének maradéktalan megfizetéséig.

XIII. Árak, árváltozás

  1. A Vállalkozó, amennyiben szerződést, megrendelőlapot küld a megrendelőnek és annak visszaigazolása megtörténik, úgy annak árain az alábbi esetekben módosíthat:
    (a.) A megrendelő egyedi termék gyártását kérte és arról gyártási tervet nem biztosított a vállalkozó számára a megrendelés pillanatáig.
    (b.) A megrendelő beépítési segédletet kér a vállalkozótól (V.) pont szerint. (Műszaki tartalom változhat a tervezés alatt.)
    (c.) A megrendelő többlet termék beépítését kéri.
    (d.) A megrendelőnek műszaki tartalombeli változtatás igénye van.
    (e.) Méret, súly változás miatt a szállítási feltételek változnak. (A (d.) pont megvalósulása esetén.)
  2. Árváltoztatásra különösen indokolt esetben is sor kerülhet, aminek alapja a termék megszabott árának hirtelen és elkerülhetetlen olyan változása, amely a vállalkozó ellenőrzési körén kívül áll. Amennyiben a megemelt áron a megrendelő nem kívánja megvásárolni a terméket, a szerződéstől elállhat.
  3. Amennyiben a vállalkozó minden gondossága és körültekintése ellenére hibás/pontatlan ár kerül feltüntetésre a megrendelőlapon, akkor a vállalkozó nem köteles a termék(ek)et hibás/pontatlan áron értékesíteni, hanem felajánlhatja megrendelőnek a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
  4. Hibás/pontatlan árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:
    (a.) nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér
    (b.) esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
    (c.) egyéb okból feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.

XIV. A termék visszaküldésének lehetőségei

  1. A vonatkozó jogszabályok szerint a megrendelő visszaküldheti a terméket a vállalkozó költségén és a fizetés megtagadhatja a következő esetekben:
    (a.) az áru mennyisége nem megfelelő
    (b.) az árucikk nem lett megrendelve
    (c.) nem a megrendelő által megrendelt és Szállító által visszaigazolt termék került leszállításra
    (d.) nem a megállapodott paraméterekkel bír a termék. Pl.: eltérő méret stb.

XV. Visszavásárlás, elállás feltételei

  1. Minőségbiztosítási okból a vállalkozónak nem áll módjában a megvásárolt, kiszállított terméket visszavásárolni, ugyanis annak továbbértékesítése minőségbiztosítási okból nem lehetséges. A vállalkozó műhelykörülmények között tudja kizárólag azt garantálni, hogy a kiszállított áru szennyezőanyaggal (pl.: vasporral) nem szennyezett. A szennyezőanyagok (vaspor) rozsdásodást eredményez! A kiszállított termék megrendelő általi esetleges szakszerűtlen tárolását, nem szakszerű beépítését a vállalkozó nem tudja ellenőrizni. A visszavásárolt termék kizárólag laboratóriumi körülmények között lenne ellenőrizhető, vagy annak tisztítása, fertőtlenítése a termék értékét meghaladó többletköltséggel járna.

XVI. Adatvédelmi tájékoztató

A megrendelés elfogadásával a megrendelő kijelenti, hogy az adatvédelmi tájékoztató a https://femdekor.hu/adatvedelmi-tajekoztato-gdpr/ oldalon elolvasta és megértette.

XVII. Kiegészítő rendelkezések

  1. A szerződés módosítására kizárólag írásban, a felek közös megegyezése alapján kerülhet sor.
  2. A Vásárló a megrendelésével a jelen ÁSZF-ben szabályozott feltételekkel vállalja, hogy a megrendelt árut átveszi és a Cég által közölt árjegyzék szerinti vételárat az előírt fizetési határidőben maradéktalanul kifizeti.
  3. Szerződő felek az esetleges nézet-, véleményeltéréseket békés úton kívánják rendezni. Ennek eredménytelensége esetén az egymás közötti jogviták eldöntésére a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.