Turóczi Ákos
Turóczi Ákos

Más munkáját nem fejezzük be! Hogy miért?Blog

KÉPEK A HÉTKÖZNAPJAINKBÓL

Elmesélek egy nagyon tanulságos történetet, egy nagyon kedves, régi ügyfelünkkel kapcsolatban. Aki már dolgoztatott velünk, az pontosan tudja, hogy magas minőségű és méretpontos termékre számíthat tőlünk. Gondolom sejted, hogy a minőség több pénzbe kerül, mint a szemétbe való munka. Aki profi munkát áron alul hirdet, ott valami nem stimmel!

Szóval, az történt, hogy az egyik régi ügyfelünk megkeresett minket. A kérése az volt, hogy készítsünk el neki egy korlátot rozsdamentes acélból. Mint ahogy azt máskor is tesszük, küldtünk neki egy árat a kért munkára. Telt, múlt az idő, nem jelentkezett. Mint később kiderült, mástól rendelte meg a munkát, mivel kedvezőbb árat kapott, mint amit én adtam. A mi ajánlatunk 1.145.000 Ft+Áfa volt, a másik cég kerek 1.000.000 Ft+Áfa áron vállalta el. 145.000 Ft+Áfa volt a különbség.

Eltelt nagyjából négy hónap, mire egyszercsak csörög a telefon, és a régi ügyfelünk van a vonal másik végén. A beszélgetést rögtön azzal kezdi, hogy egy nagy szívességet kér tőlem. A beszélgetés nagyjából a következőképpen zajlott:

Ügyfél – „Először is elnézést kérek, hogy nem tőletek rendeltem meg a munkát, de egy másik cégtől jobb árat kaptam, és reméltem, hogy a minőség a tiétekkel lesz egyenértékű. Sajnos nem így lett.”
Én – „Miben kéred a segítségünket?”
Ügyfél – „Az történt, hogy a cég, akit megbíztam csak késve tudta megkezdeni nálam a munkát. Meg voltak csúszva a munkáikkal, állítólag. Amikor pedig meghozták a korlátanyagot, akkor láttam, hogy a korlát meg sincs csiszolva! Odatettem az mellé, amit ti csináltatok nekem még régebben, és megmutattam a különbséget. Nem engedtem, hogy felszereljék! Visszaküldtem, hogy csinálják meg rendesen.”
Én – „Értem. Melyik cég volt az?”
Ügyfél, kis vonakodás után – „XY Kft.”
Én – „Ismerem őket, nem is olyan régen hoztak be anyagot csiszoltatni hozzánk. Ezek szerint a tiéd volt.”
Ügyfél meglepődötten – „Igen?”
Én – „Voltak nálam utána is, de meséld tovább…”
Ügyfél – „Talán két hétre rá visszajöttek, és elkezdték felszerelni az oszlopokat. Nagyjából a felét felrakták, mire rájöttek, hogy baj van az oszlopmérettel. Nem számoltak a rétegrendekkel, ezért az oszlopok lejjebb kerültek. Vissza kellett bontaniuk az összeset, és ismét eltűntek egy időre.”
Én – „Tudom. Hozzám hozták, hogy toldjam meg az oszlopokat. Kifejtettem, hogy esztétikai probléma lesz belőle, mivel a hegesztésnél a zártszelvényen fénytörés keletkezik, illetve oszlopot toldani nem illik. Tettünk az oszlopba egy erősítést, hogy még véletlenül se törhessen el. Másképp nem vállaltam a foltozást.”
Ügyfél – „Visszahozták az oszlopokat és felszerelték a szigetelésre, de valamiért nagyon mozognak. Szóvá tettem nekik. Zártszelvényeket és laposvasakat dugogattak a talpak alá, hogy áthidalják a szigetelést.”
Én – „Tessék? Van szigetelés a teraszon? Az oszlopaidon olyan talpak voltak felszerelve, ami nem szigetelt falra való! Sima, egyszerű, normál talpak, amit mi közvetlenül a betonra rögzítünk. Az oda nem lesz jó! Olyan talp kell, ami a szigeteléshez van méretezve. Hát! Nem csodálom, hogy nem állnak stabilan az oszlopok!”
Ügyfél – „Már harmadik hete nem jelentkeztek, mire nagy nehezen egy másik telefonszámról elértem őket. Ígérték, hogy jönnek, de végül nem jöttek. Azóta elérhetetlenek.”
Én – „Előleg volt?”
Ügyfél – „Igen! Sajnos. 50% előleget kértek, az is náluk van.”
Én – „Értem. Miben kéred a segítségünket?”
Ügyfél – „Be kellene fejezni a munkát. Az oszlopok már úgy ahogy állnak, már az sem bánom, ha mozog, csak legyen kész.”
Én – „Nézd! Én nem adok át olyan munkát, ahol a kelleténél jobban mozognak az oszlopok. A jelenlegi oszlopokkal nem tudom elvállalni a korlátépítést! Toldozott-foltozott, ráadásul rossz talp is van rajta. Mire átalakítom, ugyanott vagy pénzben, mintha egy újat gyártok, és az még szebb is. Úgy tudom elvállalni, ha teljesen újat gyárthatok. A jelenlegit el kell bontani. Tekintettel arra, hogy a jelenlegi oszlopokat még el is kell bontanunk, a kiajánlott árra számolj még legalább fél nap bontási költséget, ami kiszállással 80.000 Ft+Áfa.”
Ügyfél – „Értem. Akkor ezt át kell gondolnom.”
Én – „Gondold át, és ha szeretnéd, hogy mi csináljuk, akkor keress bátran!”

Mi a tanulság? Szerintem pontosan tudod, nem kell elmondanom. Bruttó 180.000 Ft-ot akart spórolni, és most -500.000 Ft-ban van, valamint -4 hónapban. Megbízott egy teljesen ismeretlen, bizonytalan háttérrel rendelkező céget, hogy spóroljon. Nem, hogy minőségben nem kapta meg, amit akart, hanem még műszakilag sem megfelelő a termék, ráadásul be sem fogják fejezni. Ebben teljesen biztos vagyok.

A történet nem túl régi, eddig még nem jelentkezett az ügyfél, de annyit tudok más forrásból, hogy a félkész korlát a mai napig ott áll, érintetlenül.

BLOG KATEGÓRIÁK

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

elkészült munkáink