Turóczi Ákos
Turóczi Ákos

Más munkáját nem fejezzük be! Hogy miért?Blog

Elmesélek egy nagyon tanulságos történetet, egy nagyon kedves, régi ügyfelünkkel kapcsolatban. Aki már dolgoztatott velünk, az pontosan tudja, hogy magas minőségű és méretpontos termékre számíthat tőlünk. Gondolom sejted, hogy a minőség több pénzbe kerül, mint a szemétbe való munka. Aki profi munkát áron alul hirdet, ott valami nem stimmel!

Szóval, az történt, hogy az egyik régi ügyfelünk megkeresett minket. A kérése az volt, hogy készítsünk el neki egy korlátot rozsdamentes acélból. Mint ahogy azt máskor is tesszük, küldtünk neki egy árat a kért munkára. Telt, múlt az idő, nem jelentkezett. Mint később kiderült, mástól rendelte meg a munkát, mivel kedvezőbb árat kapott, mint amit én adtam. A mi ajánlatunk 1.145.000 Ft+Áfa volt, a másik cég kerek 1.000.000 Ft+Áfa áron vállalta el. 145.000 Ft+Áfa volt a különbség.

Eltelt nagyjából négy hónap, mire egyszercsak csörög a telefon, és a régi ügyfelünk van a vonal másik végén. A beszélgetést rögtön azzal kezdi, hogy egy nagy szívességet kér tőlem. A beszélgetés nagyjából a következőképpen zajlott:

Ügyfél – „Először is elnézést kérek, hogy nem tőletek rendeltem meg a munkát, de egy másik cégtől jobb árat kaptam, és reméltem, hogy a minőség a tiétekkel lesz egyenértékű. Sajnos nem így lett.”
Én – „Miben kéred a segítségünket?”
Ügyfél – „Az történt, hogy a cég, akit megbíztam csak késve tudta megkezdeni nálam a munkát. Meg voltak csúszva a munkáikkal, állítólag. Amikor pedig meghozták a korlátanyagot, akkor láttam, hogy a korlát meg sincs csiszolva! Odatettem az mellé, amit ti csináltatok nekem még régebben, és megmutattam a különbséget. Nem engedtem, hogy felszereljék! Visszaküldtem, hogy csinálják meg rendesen.”
Én – „Értem. Melyik cég volt az?”
Ügyfél, kis vonakodás után – „XY Kft.”
Én – „Ismerem őket, nem is olyan régen hoztak be anyagot csiszoltatni hozzánk. Ezek szerint a tiéd volt.”
Ügyfél meglepődötten – „Igen?”
Én – „Voltak nálam utána is, de meséld tovább…”
Ügyfél – „Talán két hétre rá visszajöttek, és elkezdték felszerelni az oszlopokat. Nagyjából a felét felrakták, mire rájöttek, hogy baj van az oszlopmérettel. Nem számoltak a rétegrendekkel, ezért az oszlopok lejjebb kerültek. Vissza kellett bontaniuk az összeset, és ismét eltűntek egy időre.”
Én – „Tudom. Hozzám hozták, hogy toldjam meg az oszlopokat. Kifejtettem, hogy esztétikai probléma lesz belőle, mivel a hegesztésnél a zártszelvényen fénytörés keletkezik, illetve oszlopot toldani nem illik. Tettünk az oszlopba egy erősítést, hogy még véletlenül se törhessen el. Másképp nem vállaltam a foltozást.”
Ügyfél – „Visszahozták az oszlopokat és felszerelték a szigetelésre, de valamiért nagyon mozognak. Szóvá tettem nekik. Zártszelvényeket és laposvasakat dugogattak a talpak alá, hogy áthidalják a szigetelést.”
Én – „Tessék? Van szigetelés a teraszon? Az oszlopaidon olyan talpak voltak felszerelve, ami nem szigetelt falra való! Sima, egyszerű, normál talpak, amit mi közvetlenül a betonra rögzítünk. Az oda nem lesz jó! Olyan talp kell, ami a szigeteléshez van méretezve. Hát! Nem csodálom, hogy nem állnak stabilan az oszlopok!”
Ügyfél – „Már harmadik hete nem jelentkeztek, mire nagy nehezen egy másik telefonszámról elértem őket. Ígérték, hogy jönnek, de végül nem jöttek. Azóta elérhetetlenek.”
Én – „Előleg volt?”
Ügyfél – „Igen! Sajnos. 50% előleget kértek, az is náluk van.”
Én – „Értem. Miben kéred a segítségünket?”
Ügyfél – „Be kellene fejezni a munkát. Az oszlopok már úgy ahogy állnak, már az sem bánom, ha mozog, csak legyen kész.”
Én – „Nézd! Én nem adok át olyan munkát, ahol a kelleténél jobban mozognak az oszlopok. A jelenlegi oszlopokkal nem tudom elvállalni a korlátépítést! Toldozott-foltozott, ráadásul rossz talp is van rajta. Mire átalakítom, ugyanott vagy pénzben, mintha egy újat gyártok, és az még szebb is. Úgy tudom elvállalni, ha teljesen újat gyárthatok. A jelenlegit el kell bontani. Tekintettel arra, hogy a jelenlegi oszlopokat még el is kell bontanunk, a kiajánlott árra számolj még legalább fél nap bontási költséget, ami kiszállással 80.000 Ft+Áfa.”
Ügyfél – „Értem. Akkor ezt át kell gondolnom.”
Én – „Gondold át, és ha szeretnéd, hogy mi csináljuk, akkor keress bátran!”

Mi a tanulság? Szerintem pontosan tudod, nem kell elmondanom. Bruttó 180.000 Ft-ot akart spórolni, és most -500.000 Ft-ban van, valamint -4 hónapban. Megbízott egy teljesen ismeretlen, bizonytalan háttérrel rendelkező céget, hogy spóroljon. Nem, hogy minőségben nem kapta meg, amit akart, hanem még műszakilag sem megfelelő a termék, ráadásul be sem fogják fejezni. Ebben teljesen biztos vagyok.

A történet nem túl régi, eddig még nem jelentkezett az ügyfél, de annyit tudok más forrásból, hogy a félkész korlát a mai napig ott áll, érintetlenül.

Érdekesnek találtad ezt a cikket?

Olvasd el a többi tudásanyagunkat is!

elkészült munkáink